(1)
Lekkie opady śniegu 1.1

Od nowego roku lekarz nie poleci nam już leku w telewizji

Autor: News4Media 02 Styczeń 2023 przeczytasz w ok. 2 min.
Od nowego roku lekarz nie poleci nam już leku w telewizji
© istock
(1) | Czytano:
3,265 razy | przeczytasz w ok. 2 min.

Aktorzy odgrywający lekarzy, pielęgniarki, ratowników medycznych nie będą już mogli reklamować lekarstw. 1 stycznia wchodzi w życie nowe prawo.

R E K L A M A
1
Czytano:
3,265 razy
Udostępnij

Reklamy telewizyjne są tego pełne. A to ratownik medyczny bierze lek na ból i dzięki temu nie ma problemu, żeby wyruszyć do akcji. A to położna poleca kobietom jakiś specyfik. Czasami robi to ginekolog, a inny lekarz zapewnia, że dany lek na pewno pomoże.

Nie są tom oczywiście prawdziwi medycy, tylko aktorzy, którzy wcielają się w ich role. Z tym już jednak koniec. O tej zmianie mówiło się od dawna, a właściwe przepisy czekały tylko na wejście w życie. Stanie się tak już od 1 stycznia.

Czego nie wolno reklamodawcy?

Od nowego roku aktor nie będzie mógł wcielić się już w rolę lekarza, położnej, farmaceuty lub innej osoby wykonującej zawód medyczny i polecać w reklamie jakichkolwiek leków.

„Zakazana będzie też bezpośrednia reklama takich produktów skierowana do dzieci lub ich rodziców. Tak wynika z wchodzących w życie z nowym rokiem niektórych przepisów ustawy o wyrobach medycznych” – przypomina „Rzeczpospolita”.

Dla firm farmaceutycznych i pracujących dla nich agencji reklamowych może to być poważny cios. Tegoroczną listę najbardziej szanowanych zawodów w Polsce otwiera strażak, ale zaraz za nim jest ratownik medyczny, a następny lekarz. Na 4 pozycji jest pielęgniarka. Ale nowe przepisy mają sprawić, że w reklamie nie już będzie wykorzystywany autorytet medyka.

dalsza część artykułu pod reklamą
R E K L A M A

Zmian w reklamie jest więcej, bo akcja spotu nie będzie mogła rozgrywać się w aptece, gabinecie lekarskim czy w jakimś innym miejscu sugerującym, że osoba prezentująca wyrób wykonuje zawód medyczny.

„Będzie musiała być zrozumiała dla odbiorcy, który nie ma na co dzień do czynienia z produktem, czyli zwykłego użytkownika. Wymóg ten dotyczy również sformułowań medycznych i naukowych oraz przywoływania w reklamie badań naukowych, opinii, literatury. Wszelkie pojęcia naukowe i medyczne muszą być ujęte w sposób klarowny i przystępny. Reklama taka nie może wprowadzać też w błąd co do zasad i warunków konserwacji” – dodaje dziennik.

Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących reklamy produktów leczniczych sprawuje Główny Inspektorat Farmaceutyczny.

W 2021 r. rynek apteczny przekroczył wartość 40 mld zł.

Oceń artykuł

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Oddanych głosów: 0
R E K L A M A
R E K L A M A
Komentarze (1)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
Anita · 03 Styczeń 2023
3 styczeń i nic się nie zmieniło stomatolog reklamuje,operator 112 reklamuje i tak dalej
Inne
Chciał skoczyć z mostu. Policjanci uratowali życie 27-latka!
2 godziny temu 8,469 1

Chciał skoczyć z mostu. Policjanci uratowali życie 27-latka!

Miasto Koło
Pogoda w Kole na najbliższy weekend. Będzie chłodno
4 godziny temu 873

Pogoda w Kole na najbliższy weekend. Będzie chłodno

Gmina Kłodawa
Jarmark Bożonarodzeniowy w Kłodawie
4 godziny temu 766

Jarmark Bożonarodzeniowy w Kłodawie

Wydarzenia
Graficzna podróż z Sławomirem Łosowskim z zespołu Kombi: Wernisaż i spotkanie autorskie w Kole
4 godziny temu 762

Graficzna podróż z Sławomirem Łosowskim z zespołu Kombi: Wernisaż i spotkanie autorskie w Kole

Miasto Koło
Nowe kamery monitoringu w Kole - poprawa bezpieczeństwa dzięki wsparciu zewnętrznemu
22 godziny temu 11,360 1

Nowe kamery monitoringu w Kole - poprawa bezpieczeństwa dzięki wsparciu zewnętrznemu

Gmina Grzegorzew
Sportowcy z Grzegorzewa podsumowują rundę jesienną
23 godziny temu 3,095

Sportowcy z Grzegorzewa podsumowują rundę jesienną

R E K L A M A