Z uwagi na wiele pytań, które nasi czytelnicy kierują na ręce redakcji - odpowiadamy, kiedy możemy spodziewać się ciepłych kaloryferów w mieszkaniach i domach podłączonych do sieci Miejskiego Zakładu Energetyki Cieplnej w Kole.
Kilka dni z niższymi temperaturami, szczególnie w nocy dało się we znaki wielu mieszkańcom Koła. Postanowiliśmy zapytać prezesa MZECu Andrzeja Pogody o przybliżony termin uruchomienia ciepłej wody w sieć ciepłowniczą.
Okazuje się, że to od spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot zależy, kiedy nasze kaloryfery zrobią się ciepłe. To te jednostki muszą pisemnie wystąpić do MZECu o uruchomienie ciepła.
Pozostaje czekać albo na ciepłe kaloryfery, albo na lepszą pogodę.
byle do wiosny wtedy będzie cieplej. Teraz zainwestujmy w kożuchy
Rafał ·
25 Wrzesień 2016
@kolanka Zacznijmy od tego, że fachowcem od wszystkiego nie jestem na pewno, więc się zbytnio wymądrzał nie będę i jeśli się mylę, to każdemu się zdarza. Jednak raczej nie jest tak, że ci co mają liczniki i są z tego rozliczani, płacą za tych, co to liczników nie mają. Wszyscy płacą mniej więcej podobnie, bo jak nie ma liczników, to cena i tak wynika z kalkulacji spółdzielni, MZECu... Ponadto raczej i zimą nikt w domu nie siedzi w kurtce, a jak są jeszcze temperatury wczesnojesienne, to normalne, że raczej nikt się nie chce niepotrzebnie pocić, czyli jakoś regulują wszyscy. Są jeszcze i straty przesyłowe, za które w końcu też wszyscy płacą i remonty, i cała obsługa, i... Mieszkając w bloku wiadomo, jakie są z tym związane wygody i niewygody. Tak samo mając własny dom płaci się nie tylko za sam opał i nie zawsze tyle samo.
kolanka ·
25 Wrzesień 2016
Do Rafał . Dla jasności wyjaśniam,że płacę abonament cały rok mając liczniki CO.a mogę tylko korzystać w okresie zimowym.
Dlaczego abonamentu nie płacą wszyscy odbiorcy???
LEPSZA ZMIANA ·
23 Wrzesień 2016
@kolanin Fantastyczny koment. Mamy w jednym, nawet pierwszym zadaniu takie określenia jak \"fajny, porządny młody\" \"Pan Pogoda\" i natychmiastowe zestawienie z \"podli ludzie\". Czy trzeba jeszcze coś o tobie \"fajny, porządny młody\" \"kolaninie\" dodawać, czy taki twój wpis wystarczy, byśmy my, \"podli ludzie\" nieżyczący sobie zbójeckich podwyżek jakie zapewne ten \"fajny, porządny młody\" \"Pan Pogoda\" nam zafunduje, od razu wiedzieli, z kim mamy do czynienia?
W. B. ·
23 Wrzesień 2016
@kolanin Powiedz nam, w którym miejscu ten koleś, tak, tak, koleś, jest fajny, w którym porządny, a w którym młody? Fachowiec od wszystkiego, co w swoim okręgu wyborczym w Starym Mieście czterdziestu głosów nie zdobył? Wybacz, ale na czym on się zna? Wcześniej śmieci, teraz ciepło, za tydzień może finanse, a za miesiąc budownictwo? Zna się na wszystkim? Czy może tylko na tym jak być potulnym wobec mocodawcy? Skurzyński, o ile wiem, został zwolniony za to, że nie chciał się zgodzić na zbawienne idee chyba nawet nie tylko Maciaszka, ale i tych, co to pociągają za przyczepione do burmistrza sznureczki, a ten spec ze Starego Miasta tam wlazł z butami. Ile on zarabia? Chyba nie powie, że sześć tysięcy jak szefunio, który o dodatkach wynoszących więcej niż drugie tyle zapomniał. Nawet ten zaprzyjaźniony z UM portal i tak opublikował zarobki na stanowisku prezesa MZEC, czyli trzynaście tysi ten kolo ma i pewnie liczy na więcej, jak podniesie ceny. Faktycznie, jeśli odpowiednio pomnożą cenę energii, to potem jeśli ta geotermia czy cokolwiek wejdzie, będzie z czego obniżać. Chyba o to chodzi, by jak na promocji w marketach schodzić z cen sztucznie wywindowanych dzień przed obniżką.
kolanin ·
22 Wrzesień 2016
Pan Pogoda to fajny, porządny młody człowiek i podli ludzie dajcie spokój z tymi głupimi uwagami. Dlatego że powołany jest przez p.Maciaszka to trzeba w niego walić, ludzie opamiętajcie się ! bo wasza głupota poraża i już się przejadła.Kolanie są już zmęczeni tymi głupotami
gość ·
22 Wrzesień 2016
brawo relaista... ! popieram co napisałaś rafał ma poważne kłopoty ze sobą
Rafał ·
22 Wrzesień 2016
@Kol. od ur. Pokrętła regulacji są od tego, żeby ciepło regulować, co jest normalne. Jeśli masz temperaturę za oknem taką jak dzisiaj, to raczej na maksimum w domu też nie odkręcisz. Rozumiem też, że jak masz temperatury ujemne, to też nie oszczędasz, tylko regulujesz, prawda? O to chodzi. Co do tej znajomej, to ciekawe, co by zrobiła, gdyby można było osiągnąć temperaturę 40 stopni... Ponadto spółdzielnie powinny pobierać opłatę za ciepło przez cały rok, żeby czynsz był równy, co zresztą niżej napisałem.
Kol. od ur. ·
22 Wrzesień 2016
Moment kochani, Ci co mają liczniki płąca np: mieszkanie dwa pokoje latem 270 zł a zima ok 400 albo 460 w zależności ile tego ciepłą pobiora.!!!! . Inni płąca te 460 cały rok. Prosze niech spóldzielnia się określi jak to jest. Bo to dziwne , że spóldzielnia założyłą te dynksy na przykręcanie ciepła. Jedni to robią inni nie! Ja przykręcam jak mam za ciepło znajoma chodzi w podkoszulku i ma 5 na pokrętle i mówi, że płaci cały rok i chce mieć za swoje pieniądze ciepło. I chyba ma rację, prawda? Płaci i wymaga. Komu ta oszczędność jest opłacalna? Owszem jak jest oszczędność spółdzielnia oddaje niemniej wielu twierdzi, że za mało. No i oddaje wszystkim jak leci i tym co przykręcają i tym co wcale. Te dynksy to strata pieniędzy była. Wydać na coś z czego większość nie korzysta a liczniki to całkiem inna sprawa. Owszem liczniki kosztują ale..ludzie już tyle lat płacą cały roka spóldzielnia oddaje chyba może od paru lat jak co więc z pewnościa ma kase na liczniki bez zrzucania na mieszkańców opłąt za zakup liczników. Jakby tak ludzie pooglądali książeczki opłąt tych co mają licziki i porównali ze swoimi toby się cieżko zdziwili. Ci co maja licziki naparwdę moga podkręcić jak zimno i przykręcic jak ciepło. I wtedy wiedzą, za co płącą.
Rafał ·
22 Wrzesień 2016
Zresztą: jaka władza, takie jej \"Misiewicze\".
Rafał ·
22 Wrzesień 2016
@relaista Byłoby miło wiedzieć, jakież to \"koryto\" straciłem :-D Wiesz coś więcej niż ja? Bo ty zapewne jak stracisz koryto, będziesz o Jego Osobie pisać bardziej krytycznie ode mnie. Jeśli natomiast chodzi o mnie, to uważam, że nieudolny spadochroniarz bez kręgosłupa (no tak go określił Jego Osoba, twierdząc, że poprzedni prezes umiał bronić racji mieszkańców i nie ulegał presji Jego Osoby w sprawie niekorzystnych dla mieszkańców zmian, skutkujących wzrostem cen, a ten widocznie jest uległy), skoro nie płaci tutaj nawet podatków, a co dopiero opłaty za ciepło, to tym bardziej nie będzie miał skrupułów, by nam opłaty wyśrubować. Zresztą ten z Turku, miasta bez wody, tak samo.
abcd ·
22 Wrzesień 2016
Czy pan Pogoda przewiduje w najblizszym czasie lepsza pogode?
relaista... ·
22 Wrzesień 2016
rafał nie jest realista. rafał stracił koryto, i teraz za wszelką cene stara się odgryźc
jaś fasola ·
21 Wrzesień 2016
a mnie się wydaje ,że Rafał jest realistą....
gość ·
21 Wrzesień 2016
brawo maryna !
popieram co napisałaś rafał ma poważne kłopoty ze sobą
ela ·
21 Wrzesień 2016
Licząc średnio za jedno mieszkanie płacimy codziennie przez cały rok ok. 7zł. Im później MZEC zacznie grzać tym mniej zapłacimy za ciepło. Przyjęte stawki w dużej części to zaliczki, których wielkość wynika ze zużycia ciepła. Dla EMZC-u najkorzystniejsze by było grzać przez cały rok, dla mieszkańców wcale nie grzać.
Rafał ·
21 Wrzesień 2016
@kolanka Co do abonamentu, to jest tak, jak z każdym innym opałem. Jeśli odłożysz sobie latem, to w sezonie dołożysz mniej, jeśli płacisz tylko wtedy, kiedy kupujesz, to latem masz pieniędzy więcej, ale w sezonie musisz mniej lub bardziej zaciskać pasa. Tutaj tak samo, albo cały rok abonament/czynsz równy, albo jakieś dysproporcje między zimą a latem.
Rafał ·
21 Wrzesień 2016
@maryna Widzisz... my normalni, sami wiemy, że mamy rację i nie chcemy płacić za nieudolnego spadochroniarza szefującego MZECowi tylko dlatego, że wiadomo o nim, że będzie powolny Jego Osobie. Podwyżek NIE CHCEMY (a że będą, wiem). Różnimy się od was tym, że nie musimy być jak to ujmujesz \"na etacie\", a ty co? Skoro w ten sposób mówisz o innych, to pewnie pracownica ratusza do spraw wizerunku Jego Osoby, czy tak? Pamiętaj jednak, że łaska Jego Osoby na pstrym koniu jeździ, bardzo pstrym.
maryna ·
21 Wrzesień 2016
Do Rafała człowieku Ty jesteś tak naszprycowany nienawiścią,że Cebie już czytać nie można bo tprsje nachodzą zmień płytę !!Jesteś na etacie szkalowania ????
kolanka ·
21 Wrzesień 2016
troszkę nie w porządku ze strony spółdzielni, bo ja abonament CO płacę przez cały rok
a korzystam z kaloryferów tylko w okresie zimowym.
Rafał ·
21 Wrzesień 2016
Jeśli chodzi o mnie, to poczekam nie tylko na lepszą pogodę, ale i na kogoś lepszego niż Pogoda. Te dwa lata z kawałkiem (może mniej, jeśli włodarza znowu \"olśni\") jakoś zresztą wszyscy przeczekamy.