W razie problemów z dodzwonieniem się pod numer 112, można korzystać z aplikacji mobilnej Alarm112 - zaleca rzecznik komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej bryg. Karol Kierzkowski.
W sobotę, na skutek bardzo dużej liczby zgłoszeń, wystąpił problem z funkcjonowaniem linii alarmowej 112.
Bryg. Kierzkowski przekazał PAP, że podczas sobotniej odprawy z wojewodami i MSWiA zalecono, by informować o alternatywie dla linii 112. Jest nią aplikacja mobilna Alarm112. "Tam wpisujemy dane o zdarzeniu, jego miejscu, wskazujemy służbę, której pomoc jest konieczna i podajemy swoje dane kontaktowe. Jest to jeden ze sposób, by nie obciążać linii 112 tym bardziej, że mamy do czynienia z rekordową liczbą zniszczeń i interwencji" - zauważył Kierzkowski.
Aplikacja mobilna Alarm112 umożliwia przekazanie zgłoszenia alarmowego do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Aby z niej skorzystać, należy ją pobrać na telefon i dokonać rejestracji. Aplikacja dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych: Android i iOS.
Wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Paweł Szefernaker poinformował w sobotę po południu, że linia 112 wraca do normalnego funkcjonowania i prawdopodobnie w późnych godzinach wieczornych będzie już działać bez zakłóceń.(PAP)
Autor: Karolina Mózgowiec
kmz/ mir/