Wnioski o dofinansowanie budowy kolskich ulic Staffa i Szymborskiej zostały ujęte na liście zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. To kolejna dobra wiadomość, jaką tuż przed świętami od wojewody wielkopolskiego otrzymał kolski włodarz, i od razu pragnie się nią podzielić z mieszkańcami! Zgodnie z procedurą, lista musi zostać zatwierdzona przez Premiera.
W Kole planowane są dwa ważne zadania inwestycyjne: budowa nawierzchni drogi i kanalizacji deszczowej ulicy L. Staffa oraz budowa drogi ul. W. Szymborskiej wraz z budową kanalizacji deszczowej i oświetleniem ulicznym. Pierwsze zadanie dotyczy budowy II odcinka drogi gminnej ul. W. Szymborskiej w Kole o długości 96m. I Etap został zrealizowany w roku 2019. Całe zadanie obejmuje budowę ul. W. Szymborskiej od skrzyżowania z drogą powiatową ul. Słowackiego do skrzyżowania z drogą powiatową ul. 3 Maja. Obecnie teren ten posiada nieutwardzoną nawierzchnię. Ulica W. Szymborskiej po zakończeniu budowy stanie się łącznikiem pomiędzy główną drogą dojazdową do istniejącego osiedla mieszkaniowego z zabudową jednorodzinną, wielorodzinną i usługową, ulic a 3 Maja a ulicą Słowackiego, przy której zlokalizowany jest park handlowy oraz inne obiekty usługowe. Zatem projektuje się wykonanie nowej nawierzchni jezdni, ciągów pieszych i ścieżek rowerowych. Odcinek ten będzie również posiadał oświetlenie uliczne. Kontynuacja budowy (realizacja II Etapu) przyczyni się do znacznej poprawy bezpieczeństwa ruchu w tym obszarze miasta, odciąży również ulicę H. Sienkiewicza. Całkowita wartość inwestycji: 461.889,76 zł. Zadanie zostało ujęte na liście zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych na rok 2020. Dofinansowanie jest w wysokości 50% kosztów inwestycji.
Drugim planowanym zadaniem jest budowa nawierzchni i budowa kanalizacji deszczowej ulicy L. Staffa. Gminna droga nr 497535P ulica L. Staffa jest główną drogą dojazdową do istniejącego osiedla mieszkaniowego z zabudową jednorodzinną, wolnostojącą i szeregową, do obiektów handlowych, przychodni lekarskich oraz do kościoła. Obecnie odcinki drogi przeznaczone do przebudowy posiadają nawierzchnię tłuczniowo - żwirową. Projektuje się uzyskanie odpowiedniego bezpieczeństwa ruchu przez wydzielenie i wykonanie nowej nawierzchni jezdni, ciągów pieszo-rowerowych i miejsc postojowych usytuowanych poza jezdnią. Ulica L. Staffa będzie pełniła także alternatywny dojazd z głównej ulicy powiatowej H. Sienkiewicza pośrednio przez ul. Zapolskiej do drogi wojewódzkiej ul. Dąbskiej pełniącej rolę głównej drogi wylotowej z miasta Koła. Zadanie inwestycyjne polegające na budowie ulicy Staffa w Kole zostało częściowo zrealizowane ze środków własnych gminy w roku 2016. Wykonano I etap przebudowy tj. jezdnię z zatokami parkingowymi i ciąg pieszo-rowerowy po lewej stronie - od zjazdu z powiatowej ulicy H. Sienkiewicza do powiatowej ul. M. Konopnickiej z wyłączeniem na tym odcinku sięgacza i ciągu pieszo-rowerowego po stronie prawej. Projektowany obecnie II Etap, odcinek długości 360 m., to kontynuacja budowy ul. Staffa od ul. Konopnickiej do ul. G. Zapolskiej z budową kanalizacji deszczowej, chodników obustronnych, zatok postojowych. Do wykonania pozostał jeszcze ciąg pieszo-rowerowy prawostronny i sięgacz z I Etapu budowy ul. Staffa. Kontynuacja budowy pozwoli na wykonanie utwardzonego ciągu pomiędzy drogą powiatową ul. Sienkiewicza a drogą gminną - ul. G. Zapolskiej. Całkowita wartość inwestycji: 1 629 513,19 zł. Zadanie zostało ujęte na liście zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych na rok 2020. Tutaj również dofinansowanie to 50% kosztów zadania.
Realizacja powyższych zadań pozwoli na poprawienie bezpieczeństwa i estetyki znacznej części miasta, podniesie komfort życia mieszkańców. Ostateczna decyzja o dofinansowaniu należy do Pana Premiera. Bardzo liczę na powodzenie tych inwestycji. Program rządowy Fundusz Dróg Samorządowych to znaczne wsparcie dla samorządów w kwestii budowy dróg. Myślimy już o złożeniu wniosków na budowę kolejnych dróg, bowiem tego oczekują mieszkańcy
– przyznał kolski włodarz.