Prowadzisz e-biznes i zależy Ci na pozyskaniu dobrych pracowników, którzy będą sumiennie wykonywać swoje obowiązki? Możesz opublikować przygotowaną przez siebie ofertę pracy na popularnym portal z ogłoszeniami lub poszukać potencjalnych kandydatów za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych. Inna opcja to udział w wydarzeniach branżowych, tam również uda się znaleźć wielu specjalistów. Jednak, gdy tworzysz ogłoszenie, to postaraj się zawrzeć w nim wszystkie najważniejsze informacje na temat proponowanego stanowiska.
Osoby poszukujące pracy w e-commerce często próbują znaleźć zatrudnienie za pośrednictwem portali z ogłoszeniami. Zastanów się zatem, jak napisać ofertę pracy, aby dzięki niej pozyskać do swojej firmy dobrych pracowników. Przede wszystkim bardzo ważne jest, aby sprecyzować wymagania względem potencjalnego kandydata. Zaznacz, jeśli oczekujesz od niego kierunkowego wykształcenia lub dłuższego doświadczenia w ecommerce. Określ, jakie kompetencje i umiejętności są wymagane na danym stanowisku. Możesz wspomnieć na przykład o biegłej znajomości języka angielskiego czy umiejętności obsługi MS Office. Nie zapomnij również o wskazaniu umiejętności miękkich. Przykładowo, jeśli poszukujesz osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientami, kluczowa okaże się wysoko rozwinięta komunikatywność. Jeżeli natomiast zależy Ci na zatrudnieniu specjalisty od marketingu, pożądaną cechą będzie kreatywność. Dzięki sprecyzowaniu swoich oczekiwań uda Ci się ograniczyć liczbę kandydatów do osób, które spełniają ustalone przez Ciebie wymagania.
Opublikuj ogłoszenie o pracę za darmo w serwisie dlafirm.pracuj.pl!
Pamiętaj, że Twoje ogłoszenie musi zawierać wszystkie najważniejsze informacje. Koniecznie sprecyzuj w nim, jakie będą obowiązki potencjalnego kandydata. W ofercie pracy uwzględnij także proponowane wynagrodzenie oraz dodaj informację o ewentualnych benefitach. Dzięki dodatkowym korzyściom pozapłacowym, takim jak możliwość zdalnego wykonywania obowiązków zawodowych lub elastycznego czasu pracy, finansowanie branżowych szkoleń czy dostęp do prywatnej opieki medycznej, Twoje ogłoszenie może przyciągnąć więcej kandydatów.
Jeśli chcesz też zwiększyć swoją skuteczność w szukaniu pracowników i zależy Ci na tym, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, to warto wykorzystać kilka kanałów. Otóż w tym zadaniu pomocne okażą się przede wszystkim grupy tematyczne w serwisach społecznościowych, skupiające wokół siebie wielu specjalistów z branży e-commerce. Zwróć też uwagę na fora internetowe dotyczące obszaru e-handlu, za pośrednictwem których możesz dotrzeć do osób zainteresowanych pracą w tym sektorze. Na przykład, gdy widzisz, że ktoś jest zainteresowany lub poszukuje zatrudnienia, to opublikuj tam link do swojej ofery.
Jeśli chcesz szybko zdobyć dobrych pracowników do swojej firmy e-commerce, możesz zaangażować się w różne eventy związane z tą branżą. Warto wspomnieć chociażby o targach e-handlu, które są organizowane w wielu polskich miastach. Możesz też zdecydować się na uczestnictwo w targach pracy jak Jobicon. Takie eventy cieszą się dużym zainteresowaniem wśród osób poszukujących zatrudnienia w różnych branżach. Warto mieć firmowe stoisko, na którym potencjalni kandydaci będą mogli zostawić swoje CV. Dodatkowo należy podkreślić, że uczestniczenie w targach pracy pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy, zapewniając jej większą rozpoznawalność.
Pracowników do swojej firmy z branży e-commerce najszybciej znajdziesz za pośrednictwem sieci i specjalistycznych portali. Najlepiej zatem udostępnij online dobrze przygotowaną ofertę pracy, która przyciągnie uwagę potencjalnych kandydatów. Zaangażuj się również w eventy branżowe, takie jak konferencje lub targi e-handlu, wykorzystując je do zdobycia nowych pracowników.
Wejdź na portal https://poradydlafirm.pracuj.pl/ i zapoznaj się z artykułami dotyczącymi poszukiwania pracowników!