Zakończyła się coroczna akcja tworzenia i udostępniania klientom informacji o stanie konta ubezpieczonego (IOSKU) w ZUS. Zakład stworzył ponad 23,6 mln IOSKU za 2022 r. Informacje te zostały udostępnione na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
"Zakończyliśmy proces generowania informacji o stanie konta ubezpieczonego w ZUS według stanu na 31 grudnia 2022 r. Tak rekordowego wyniku, jeśli chodzi o termin udostępnienia IOSKU, Zakład w swojej historii nie miał. W ubiegłym roku zakończyliśmy akcję w połowie lipca" – powiedział rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.
W czerwcu 2023 roku ZUS stworzył ponad 23,6 mln IOSKU za 2022 r. "Tak jak we wcześniejszych latach, nie wysyłaliśmy jej do ubezpieczonych w formie papierowej, lecz udostępniliśmy w wersji elektronicznej na Platformie Usług Elektronicznych. Ponad 9,7 mln zawiadomień z ogólnej puli to zawiadomienia, które – według stanu z 3 lipca 2023 r. – zostały udostępnione ubezpieczonym mającym profil na PUE" – dodał rzecznik Zakładu.
W czerwcu, jak co roku, ZUS zwaloryzował stan kont i subkont osób ubezpieczonych w ZUS, aby skompensować inflację i inne procesy gospodarcze za ubiegły rok. Kwoty tam zapisane są podstawą obliczenia wysokości emerytury po osiągnięciu wieku emerytalnego. Stan kont i subkont ubezpieczonych zwiększył się o 450 mld zł.