Sztuczna inteligencja to pojęcie, które przewija się zarówno w literaturze specjalistycznej, w luźnych wpisach na social mediach, ale też podczas naszych prywatnych rozmów. To, co pewne to fakt, że jest to technologia przyszłości. Na jakim etapie rozwoju AI właśnie jesteśmy?
Sztuczna inteligencja i technologia uczenia maszynowego to jeden z najważniejszych trendów całej branży IT. Co więcej, spośród wielu gałęzi sektora nowoczesnych technologii to właśnie sztuczna inteligencja cieszy się największą popularnością i największym popytem pod kątem poszukiwania specjalistów z kompetencjami, które umożliwiają rozwój i tworzenie nowych rozwiązań AI.
Ciężko mówić o przyszłości IT. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że już teraz znajdujemy się w okresie rozkwitu branży SI i szukania coraz to nowych zastosowań dla tej technologii. Chcemy skontaktować się z firmą za pośrednictwem chatu? Tworzymy raporty dla przełożonego? Korzystamy z systemów informatycznych, takich jak CRM czy ERP? Już teraz większość systemów jest wzbogacona o śladowe ilości komponentów, które działają w oparciu o uczenie maszynowe czy sztuczną inteligencję. Chcemy przepisać dane ze skanu? Technologia OCR z https://mindboxgroup.com/pl/intelligent-processes/inteligentny-ocr/ to obecnie cenny dodatek do wielu systemów wsparcia procesów biznesowych. Biznes, czyli nasze życie zawodowe jest wypełnione SI. Nie oznacza to jednak, że wracając do domu po ciężkim dniu pracy, możemy odciąć się od tego trendu. Wręcz przeciwnie, sztuczna inteligencja na stałe już weszła do naszego życia i daje o sobie znać wszędzie, zarówno podczas robienia zakupów, rezerwowania hoteli na wakacje czy korzystając z urządzeń AGD.
Sztuczna inteligencja, jak wcześniej wspomniano, wchodzi dzisiaj w praktycznie każdy obszar naszego życia zawodowego i prywatnego. Trend ten jednak nabiera na sile i wszystko wskazuje na to, że już w ciągu kilku lat technologia AI w jeszcze większym stopniu będzie obecna w naszym życiu bez względu na to, czy jesteśmy zwolennikami, czy przeciwnikami takich zmian.
Branża przemysłowa i produkcyjna już od dawna wykorzystuje inteligentne urządzenia, które odpowiadają za znaczne usprawnienie procesów produkcyjnych. Branża IT oraz biznes, który przechodzi obecnie szeroko zakrojoną transformację cyfrową, coraz częściej stosuje SI w celu przyspieszenia realizacji procesów biznesowych. Marketing internetowy obecnie w głównej mierze oparty jest o SI.
Coraz więcej obszarów biznesu decyduje się na wdrożenie innowacyjnych funkcjonalności, opartych o SI. Ochrona zdrowia, branża finansowa, która stawia na bardzo mocny wpływ automatyzacji i inteligentnych procesów finansowych, a nawet administracja państwowa i strefa budżetowa, która w coraz większym stopniu stawia proinnowacyjność.
Wraz z popularyzacją obszaru sztucznej inteligencji, o której więcej możemy poczytać pod adresem https://mindboxgroup.com/pl/ coraz głośniej wybrzmiewają argumenty za i przeciw tak powszechnemu wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Czy sztuczna inteligencja zajmie miejsca pracowników? Czy w skrajnym przypadku sztuczna inteligencja nie uzyska świadomości, która będzie mogła zdominować człowieka?
Na szczęście SI to technologia, która w najprostszym ujęciu realizuje te schematy i algorytmy, które stworzone zostały przez człowieka. Oprogramowanie nie czuje, nie ma swoich własnych emocji i doświadczenia. Nie istnieją zatem żadne przesłanki, które mogą przemawiać za tym, że sztuczna Inteligencja to innowacja, która może być dla człowieka niebezpieczna. Pamiętajmy też, że jest to technologia, z którą nie warto na siłę walczyć. Ona była, jest i w coraz większym stopniu będzie obecna w naszym życiu. Zacznijmy dostrzegać korzyści, ale bądźmy też świadomi słabości tej technologii i wykorzystujmy to, by rozwijać swój biznes, ale też samych siebie.