Hasło „Content is the king!” na stałe wpisało się w świadomości osób dbających o wizerunek firm w Internecie. Pokazuje, jak ważna jest treść umieszczana na stronie i że to właśnie jej należy poświęcić sporą część działań promocyjnych. Od jakości dostępnych na stronach artykułów, ich unikatowości i wyjątkowości w znacznej mierze zależy czas, jaki internauci na niej spędzą. To najprostszy sposób na zachęcenie klienta do przejrzenia oferty, a ostatecznie skorzystania z niej. Internet oblegają reklamy. Spotykamy je w treści strony, przy jej otwarciu, wyskakują w najmniej oczekiwanym momencie. Ich nachalność prowadzi do korzystania z różnych metod „leczących” witryny ze wszechobecnych przejawów działań marketingowców. Jak zatem zaprezentować swoją ofertę, gdy natrętne i męczące reklamy są ignorowane, a często nawet zniechęcają potencjalnych klientów do skorzystania z przedstawionej oferty? Odpowiedź jest jedna – zdobyć klienta wartościową treścią!
Marketing treści, jak sama nazwa wskazuje, polega na pozyskiwaniu nowych klientów przy pomocy tekstów. Opiera się na tworzeniu wartościowych treści skierowanych do grupy docelowej, a następnie ich odpowiednim promowaniu – mówi Michał Kliszczak, właściciel firmy EACTIVE, świadczącej między innymi usługę content marketingu. Content może być w formie tekstu jak i również infografiki, obrazu czy filmu. Aby owe treści zaskarbiły sobie sympatię użytkowników globalnej sieci muszą być ciekawe, unikatowe, słowem – lepsze od konkurencji. Najlepiej jeśli są w stanie zbudować długotrwałą relację z klientem powodując u niego zaufanie, przekonają go, że działalność i świadczone przez firmę usługi są warte rozważenia. Robią to w sposób nienachalny, gdyż taki zazwyczaj przynosi odwrotny skutek.
Treść króluje – to już wiemy. Tekstami jesteśmy w stanie przekazać klientom posiadaną wiedzę z konkretnej dziedziny. Dzielenie się, jak to w życiu, przynosi wiele korzyści. Najważniejsze z nich to: wizerunek eksperta – publikując przydatne poradniki i wskazówki, które będą czytane i wykorzystywane przez internautów zyskasz status specjalisty. Ludzie ufają ekspertom, w związku z czym chętniej skorzystają z przedstawionej oferty oraz możliwość dotarcia do klienta – nie musimy czekać na telefon czy e-mail od klienta. Publikując teksty sami przekazujemy stosowne informacje, które pokażą, że nasza oferta jest najlepsza. Nie zapominajmy natomiast, "Aby pozycjonowanie Twojej strony i biznesu było skuteczne potrzebny jest mix wielu istotnych elementów" (słowa znajdziemy na: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/), choć sama dobra i wartościowa treść również będzie chętnie linkowana, co z kolei pozytywnie wpłynie na nasze pozycje.
Content marketing to doskonały sposób na dotarcie do świadomości potencjalnych klientów, budowania relacji z nimi. Pisząc eksperckie teksty, udzielając cennych porad, zdobywamy zaufanie, od którego dzieli nas tylko krok do rozpoczęcia współpracy.