(20)|
Czytano: 32,800 razy |
przeczytasz w ok. 4 min.
To niecodzienne można powiedzieć \"wydarzenie\" kiedy to mieszkaniec naszego miasta znajduje się na listach do wyborów, które zasięgiem obejmują tak duży okręg wyborczy. Mowa o wyborach do Parlamentu Europejskiego a kolskim kandydatem jest Dawid Indrzejczak reprezentujący Nową Prawicę. Postanowiliśmy zadać mu kilka pytań,w których kandydat opisuje siebie i jego historię z polityką.
"Urodziłem się w Kole i uważam, że przez 19 lat zdążyłem dobrze poznać to miasto, przez co nigdy nie będzie mi ono obojętne. Obecnie kończę studia licencjackie z historii na poznańskim Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, dlatego od 2011 roku przebywam na stałe w stolicy Wielkopolski. Nie wyklucza się to jednak z tym, że bardzo często wracam do swojego rodzinnego miasta, które jest dla mnie swoistą oazą spokoju, odpoczynku. Tutaj ma siedzibę moja firma, która zajmuje się szeroko pojętym przemysłem drzewnym, więc lokalne interesy także upewniają mnie w tym, że nie warto zapominać o przeszłości i miejscach, z którymi łączą nas wspomnienia, historia. Żyje tu cała moja rodzina oraz grono przyjaciół. Mimo ogólnej negatywnej opinii o Kole, sądzę, że można znaleźć plusy przebywania w nim. Zmiany są oczywiście potrzebne, gdyż stagnacja gospodarcza nie rokuje optymistycznie. Rozruszanie miasta jest jednym z moim priorytetów, a mogę ich dokonać poprzez sprawne działanie także w kolskim oddziale Kongresu Nowej Prawicy, którego jestem współzałożycielem i wiceprezesem. Nie zapomniałem o tym, skąd pochodzę, jak niektórzy ludzie w moim wieku, nie wstydzę się Koła i nie zamierzam tego zmieniać.
Będąc aktywnym członkiem Kongresu Nowej Prawicy, mam poglądy konserwatywne w kwestiach światopoglądowych, a jeśli chodzi o sprawy gospodarcze, podchodzę do nich wolnościowo i liberalnie, głównie przez to, że jako przedsiębiorca, cenię sobie możliwość rozwoju i nieskrępowanego biurokracją działania. Bardzo często do członków mojej partii kieruje się zarzuty niejako hipokryzji, że jako jedyne ugrupowanie unio-sceptyczne w Polsce, startujemy w wyborach do najważniejszego organu decyzyjnego Wspólnoty. Kiedy tam się znajdziemy, będziemy chcieli obnażyć wszelkie absurdy Unii Europejskiej, która w obecnym kształcie bardziej skupia się na decydowaniu o tym, jak mają wyglądać opakowania papierosów, a nie, w jaki sposób poprawić stan portfela obywateli państw członkowskich. To jedyna możliwość na realne zmiany. Mówię stanowcze "nie" wprowadzeniu waluty euro w Polsce, co na przykładzie większości państw skończyło się lub skończy krachem gospodarczym i kompletnym marnotrawstwem pieniędzy, czy wyższości prawa unijnego nad tym, które jest stanowione bezpośrednio w naszym kraju, co dla każdego mieszkańca kraju nad Wisłą powinno być sprawą ważną, gdyż obecnie coraz częściej może się okazywać, że Konstytucja RP nie będzie gwarantowała takich swobód, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni.
Biorę udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego, ponieważ nie podoba mi się to, w jakim kierunku zmierza obecnie Unia. Jako przedstawiciel partii prawdziwie prawicowej uważam, że najlepszym rozwiązaniem dla Europy jest współpraca w ramach Strefy Schengen, a także wdrażanie tzw. koncepcji Europy Ojczyzn, czyli partnerstwo gospodarcze krajów, przy zachowaniu ich całkowitej odrębności. Nie zgadzam się i nie rozumiem planów stworzenia superpaństwa, zwanego Stanami Zjednoczonymi Europy, gdyż między każdym narodem, nawet sąsiedzkimi, istnieje wiele barier, które nigdy w pełni nie zostaną przełamane, więc kooperacja w każdej ze sfer, także w tej społeczno-kulturowej, jest po prostu niemożliwa. Silna frakcja eurosceptyków w Brukseli na czele z Nigelem Faragem jest jedyną realną szansą na prawdziwe zmiany i powrót do ideałów z czasów, kiedy Europa była punktem odniesienia dla innych, a nie musiała gonić i błagać potęgi o pomoc. Myślę, że w zasięgu Nowej Prawicy w Wielkopolsce jest posiadanie jednego przedstawiciela w Parlamencie, a kto nim będzie, to zadecydują już wyborcy w maju. Według przysłowia trzeba mierzyć swoje siły na zamiary, jednak przecież… do odważnych świat należy.
Dobre. Szukajac pracy najlepiej jakbys mial 25 lat doswiadczenie z 10-letnim stazem i pracowal za najnizsza a startujac do PE nie musisz miec zadnego doswiadczenia ani lat. Wiadomo po co tam sie idzie...$$$
Darek ·
22 Marzec 2014
Do Kolegi \"Majster\": Sam jestem w trakcie kończenia licencjatu i powiem Ci, że jest parę osób w okolicach 30-40 lat, tak więc fakt kończenia licencjatu o niczym nie świadczy :) Poza tym: w wieku 22 lat - jak piszesz - mieć własną firmę, robić studia i kandydować do PE? Jeżeli sprawa wieku przedstawia się tak, jak w rzeczywistości, to podtrzymuję swoje zdanie, że PE to porywanie się z motyką na słońce. Pozdrawiam również i czekam na odpowiedź na pozostałe moje pytania :)
Majster ·
20 Marzec 2014
do \"DAREK\" - jakbys uwaznie przeczytal, to bys wiedzial, ze chodzi o to, ze po 19 latach mieszkania w Kole na stale, wyjechal na studia do Poznania. przeciez dalej wspomina o tym, ze konczy licencjat, wiec ma 22 lata. pzdr
mc ·
20 Marzec 2014
Życzę wygranej. Czas na zmiany. Popieram kandydata wraz z rodziną. Brawo!
Darek ·
20 Marzec 2014
Tak więc, pytanka mam do Kandydata.
-Ile ma Kandydat lat? Z tekstu wynika, że 19.
-Czy ma Pan jakieś doświadczenie w polityce? Bo jeśli nie, to kandydowanie od razu do struktur europejskich jest jak porwanie się z motyką na słońce.
- Co Kandydat sądzi o tak promowanej przez p. Korwin-Mikke \"niewidzialnej ręce rynku\"? Istnieje? Nie istnieje?
kolega ·
19 Marzec 2014
wolę zagłosować na niego, który myśli, żeby coś zmienić , niż na innego kandydata, który już liczy na co wyda diete :) masz mój głos
ela ·
19 Marzec 2014
Brawo kolego. Swoją postawą i naiwnym myśleniem pokazujesz jaka jest polska młodzież. Myślisz, że do rządzenia – bycia premierem, posłem potrzebny jest następny historyk. Co Ty wiesz o rzeczywistości. Studiujesz historię i jednocześnie prowadzisz w Kole firmę. Ciekawe jak to wszystko ogarniasz, a może z prostych do odgadnięcia powodów firma jest tylko zarejestrowana na ciebie.
Donald ·
19 Marzec 2014
Co do UE. Aktualni europosłowie tylko niszczą Europę: Wydają idiotyczne dyrektywy w trosce o bezpieczeństwo społeczeństwa, drażnią cywilizowanych ludzi. Zakazują sprzedaży rolnikom domowych wyrobów spożywczych, bo przecież wędlina wędzona tradycyjnym sposobem jest tak toksyczna, że kto w niej zasmakuje natychmiast pada trupem. Domowa marmolada, czy mleczko prosto od krówki jest tak trujące, że przy nim jad czarnej wdowy to łagodny soczek. Chcą wprowadzić jakieś drastyczne ograniczenia prędkości, stawiają prawo unijne nad krajowym, są przekonani, że światło z żarówek zabija niczym legendarny bazyliszek, gdy się na nie spojrzy, a światło ze świetlówek jest tak cudowne, że na pewno odmładza, cofa zmarszczki, a może nawet leczy raka? Są w stanie wmówić, że świat staje w obliczu epidemii świńskiej czy ptasiej grypy, żeby państwa kupowały szczepionki za monstrualne ceny. Wmawiają nam, że mamy do czynienia z globalnym ociepleniem, więc na tę walkę trzeba wydawać biliardy. W imię ochrony środowiska, należy kupować jakieś filtry, oczyszczacze powietrza, nie opalać się węglem itd.
sdbfha ·
19 Marzec 2014
Obecnie kończę studia licencjackie...
kok ·
19 Marzec 2014
Jak mozna startowac do parlamentu europejskiego jak chce sie jego likwidacji.Korwin Mikke to przegrany polityk.startuja do kasy.ta partia nie wejdzie do parlametu europejskiego
Krzysztof I ·
19 Marzec 2014
Które przysłowie mówi o tym, że trzeba mierzyć swoje siły na zamiary?
Maciej ·
19 Marzec 2014
@Kamil, pomyśl - jakim sposobem można coś naprawić, czy już zakładając taką chęć, zlikwidować, nie biorąc udziału w danym przedsięwzięciu?
Dawid, gratuluję, nieważne, ile otrzymasz głosów, to dla Ciebie i tak wielki sukces. Nie zwracaj uwagi na malkontentów. Staraj się, jak możesz, zaprocentuje to na pewno w przyszłości. Pozdrawiam.
DD ·
19 Marzec 2014
@ Kamil. Jeśli mówią oni o demontażu UE to jak mają to zrobić, jak nie wejściem do niej i rozwaleniem od środka? Mają wysłać czołgi? Nie przepadam z Korwinem, ale z KNP sympatyzuję i nie rozumiem dlaczego niby nie mieliby startować. Powodzenia życzę kandydatowi.
Kamil ·
19 Marzec 2014
Kongres Nowej Prawicy oraz sam Pan Janusz Korwinn Mikke uważa, że Polska straciła wolność i suwerenność wstępując do UE i podpisując traktat lizboński. Dąży do tego aby Polska nie była członkiem UE chce by w Naszym kraju na nowo zapanowała monarchia czy oligarchia. Dla mnie to czysta hipokryzja. Startowanie tej partii do parlamentu europejskiego jest sprzeczne z ich programem wyborczym. Dajmy na to partia Twój Ruch (za którą nie przepadam) chce zlikwidować senat-nie ma list wyborczych na senatorów. Może kandydat jest ok ale partia juz nie.
MN ·
19 Marzec 2014
Gratulacje, przyjacielu!
Joasia ·
19 Marzec 2014
Na pewno ten młody człowiek może być lepszy niż Ci wszędobylscy 60 letni fachowcy. Nie popieram Nowej Prawicy, ale to jest mieszkaniec Koła i to jego poprę, bo nasze miasto nigdzie nie ma politycznej reprezentacji...
czytelnik ·
19 Marzec 2014
@~ciekawe.
Najmocniejszy argument to europoselskie diety.
Przy niezbyt wystawnym trybie zycia mozna miesiecznie zaoszczedzic nawet 100 tys.zl. Jest wiec o co walczyc. Po jednym roku europoslowania nalezy sie juz emerytura -1200zl, zas po pelnej kadencji 5900zl. itd.itd.
real ·
19 Marzec 2014
Bez komentarza.
ciekawe ·
19 Marzec 2014
Aha czyli wiek to mocny argument?
piotr ·
19 Marzec 2014
Gratulujemy. Przynajmniej będziemy mieli na kogo głosować. Młody i z konkretnymi poglądami tacy są potrzebni w Parlamencie Europejskim.