(5)|
Czytano: 11,561 razy |
przeczytasz w ok. 2 min.
Od 1 lipca obowiązywać będą opłaty za odcinek Autostrady A2 z Konina do Łodzi. Tego samego dnia swoją ważność stracą winiety dla pojazdów ciężarowych. Czy oznaczać to będzie znacznie zwiększony ruch na drodze krajowej nr 92?
Już od najbliższego piątku mieszkańcy powiatu kolskiego, korzystający z wjazdów na autostradę w Dąbiu oraz w Daniszewie (gmina Kościelec) będą musieli uiszczać opłaty za przejazd niedawno wybudowanym odcinkiem drogi szybkiego ruchu. Odcinek z Konina do Strykowa koło Łodzi kosztować będzie kierowców około 20 zł.
Cena przejazdu autostradą A2 będzie zależeć nie tylko od masy całkowitej pojazdu, ale także od przejechanych kilometrów. I tak przykładowo kierowcy samochodów osobowych zapłacą 20 groszy za kilometr, zaś motocykliści o połowę mniej. Nieco więcej zapłacą samochody ciężarowe.
Do 30 czerwca 2011 r. firmy transportowe miały okazje wykupywać winiety za przejazd po drogach krajowych. Takie rozwiązanie zakładała uchwalona w 2008 r. przez Sejm nowelizacja ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Oznacza to, że od piątku owe opłaty przestaną funkcjonować. Ruch pojazdów ciężarowych zostanie prawdopodobnie przeniesiony na darmowe odcinki dróg krajowych.
W naszym powiecie, największa ilość pojazdów pojawi się z pewnością na drodze krajowej nr 92 – prowadzącej z Warszawy do Poznania, równolegle do autostrady, a także na drogach wojewódzkich – w kierunku Łasku, Włocławka czy Turku. Taki stan rzeczy wpłynie z pewnością negatywnie na bezpieczeństwo uczestników ruchu. Mamy jeszcze w pamięci zeszłotygodniowy wypadek pomiędzy Kołem a Kościelcem – wówczas zginęła jedna osoba, po zderzeniu z tirem ofiar może być znacznie więcej.
Kierowców prosimy zatem o bezpieczną jazdę i stosowanie się do przepisów ruchu drogowego. Nasz apel kierujemy także o rozwagę do kierowców pojazdów ciężarowych, którzy od piątku mogą co raz liczniej pojawiać się na drogach powiatu kolskiego. Mimo wszystko, zachęcamy także o korzystanie z płatnego odcinka Autostrady A2 – im więcej samochodów na tej trasie, tym mniejszy ruch w miejscowościach położonych przy drodze krajowej nr 92 i innych.
Z tego co się orientuję, to odcinek od Łodzi do Konina jest państwowy, co pozwala na korzystanie z niego za pomocą Viatoll\'i. Od Konina zaś rozpoczyna się autostrada należąca do Kulczyka, a ten chce kasę do ręki, tak więc ani winiety, ani Viatoll nie ma tam znaczenia.
~codi ·
29 Czerwiec 2011
Po pierwsze: wytykanie błędu w nazywaniu ciagników siodłowych z naczepą TIR-ami jest już nieaktualne,poniewaz prawie wszyscy to wiedza i nazwa ta stała sie zwyczajowa juz dawno..Po drugie autorowi chodziło o zwiększenie ruchu na trasie 92 i tym samym zmniejszenie bezpieczeństwa na tej drodze,i do tego chyba żadne statystyki nie musza przekonywać.
~Cedm ·
29 Czerwiec 2011
\"ktoś\" ty żartujesz w końcówce swojego wywodu.Na trasie Koło-Konin przejedz się pomiędzy pojazdami popularnie zwanymi tirami a potem pogadaj o zagrożeniu.
~ktoś ·
29 Czerwiec 2011
Odnosząc się do tego artykułu należy stwierdzić, że jest bardzo tendencyjny. Wyjawia on poważną niekompetencję autora. Po pierwsze nazwa T.I.R. oznacza umowę przewozową, a nie pojazd. Według Kodeksu Ruchu Drogowego pojazdy nazywane TIRami, to pojazdy ciężarowe bądź zespoły pojazdów. Po drugie według statystyk prowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego więcej wypadków jest z udziałem pojazdów osobowych niż z udziałem pojazdów ciężarowych. Zgodzić się należy jednak z możliwością zwiększone ruchu na drogach powiatu, ale nie można tego w sposób bezpośredni utożsamiać ze wzrostem zagrożenia.
~jan ·
28 Czerwiec 2011
Brawooooooooooo dla sejmowego bydła za super ustawy. Najlepiej niech autostrady beda puste a w okolicy niech bedzie nawalone tirów i niech roz...ją do końca te drogi. Z Koła do Konina czas drogi 50min, brawo, brawo i jeszcze raz brawo. o ile euro 2012 wypali to sie dopiero Europa dowie jak u nas sie jezdzi. Po co te wybory jak i tak banda osłów zawsze do koryta sie dostaje.