(11)
R E K L A M A
Częściowe zachmurzenie 2.6
REKLAMA

Radni za utworzeniem Zespołu Szkół

Autor: 03 Luty 2011 przeczytasz w ok. 2 min.
Radni za utworzeniem Zespołu Szkół
©
(11) | Czytano:
20,242 razy | przeczytasz w ok. 2 min.

W dniu wczorajszym na V Sesji Rady Miejskiej w Kole radni podjęli uchwałę w sprawie zamiaru utworzenia Zespołu Szkół Nr 1 w Kole przy ul. Poniatowskiego 22.

R E K L A M A
11
Czytano:
20,242 razy
Udostępnij
Uchwała, za którą głosowało 15 radnych, przy 1 głosie wstrzymującym się przewiduje zamiar utworzenia z dniem 1 września 2011 roku Zespołu Szkół nr 1 w Kole przy ul. Poniatowskiego 22 w skład, którego wchodzić będą Szkoła Podstawowa nr 2 im. Adama Mickiewicza oraz Gimnazjum nr 3 im. Papieża Jana Pawła II.

W uzasadnieniu do uchwały możemy przeczytać, że argumentami przemawiającymi za utworzeniem Zespołu Szkół są min.:

1.Obniżenie kosztów ogólnego zarządu poszczególnymi szkołami wchodzącymi w skład zespołu, które będą działać pod kierownictwem jednego dyrektora i ze wspólną administracją i obsługą.
2.Względy demograficzne. Z analizy demograficznej obwodu szkół wynika, że maleje liczba dzieci co przyczynia się do zmniejszenia liczby oddziałów.
3.Połączenie szkół w Zespół umożliwi obu szkołom w równym stopniu użytkowanie szkolnej biblioteki, czytelni, Sali gimnastycznej, stołówki, pracowni komputerowych oraz wielofunkcyjnego boiska szkolnego.
4.Organizowanie wspólnych uroczystości szkolnych.
5.Efektywniejsze kształtowanie długofalowej polityki kadrowej.
6.Rejon szkoły Podstawowej nr 2 wpisuje się w rejon Gimnazjum nr 3. fakt ten stwarza możliwość utworzenia szkoły o jednolitym systemie wychowawczym oraz umożliwia monitorowanie rozwoju uczniów. Do szkoły będą uczęszczały dzieci w różnym wieku z tej samej rodziny, co umożliwi im bieżący kontakt, braterską opiekę i pomoc.

Połączenie szkół w Zespół w roku szkolnym 2011/2012 jak wynikło z symulacji arkusza organizacyjnego spowoduje obniżenie etatów pedagogicznych w wymiarze ok. 4 etatów. Zmniejszenie etatów administracji i obsługi: administracja 2 etaty, obsługa min. 1 etat. W obecnym stanie 4 nauczycieli posiada uprawnienia emerytalne i może skorzystać z przejścia na emeryturę oraz 6 nauczycieli zatrudnionych jest na czas określony do 31.08.2011 r.

Należy jednak zauważyć, iż proces ten nastąpiłby również w przypadku oddzielnego funkcjonowania obu placówek. Spadek liczby uczniów, a tym samym spadek oddziałów w latach następnych miałby wpływ na liczbę zatrudnionych nauczycieli i ich wymiar czasu pracy.

fot. mn

Oceń artykuł

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Oddanych głosów: 0
R E K L A M A
R E K L A M A
Komentarze (11)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
~marek do wacka · 09 Luty 2011
.. przeczytaj jaki tekst polemiczny ja napisałem a pózniej bardziej starannie odpowiedz na moją polemikę ; - starałem sie uzywać j. polskim zrozumiale szkoda że zabraklo woli czytania ze zrozumieniem, - demografia - jezli chodzi o konkret to akurat w przypadku obwodu szkolnego sp nr i gimn. nr 3 z kazdym rokiem od 2011 aż do 2015 jest przyrost liczby dzieci a więc nie nalezy zaklinać rzeczywistości - co twoich prognoz o braku etatow i zamykaniu szkół z braku uczniów w tych szkołach to nie grozi przynajmniej do 2015 roku -Wasze myślenie ? po mnie potop ? co to za tekst ? Wasze ... potop wacusiu trochę wiary w ludzi !!! - ratunek to łaczenie szkół ; bzdura , ratunkiem dla obydwu szkół i ludzi tam pracujących jest olanie wlasnie tego pomysłu niedouczonych uzdrawiaczy szkół , wypracowanie wspolnego modelu funkcjonowania obydwu szkół osobno , czy pod nazwą Zespół Szkół , to dziwni ludzie z zewnątrz środowiska nauczycielskiego próbuja Was wszystkich rozgonić maja gdzieś Wasze dzieci ;mozna by pisac na ten temat wiele ale za chwile obydwa grona pedagogiczne dowiedzą się że to wyglada całkiem inaczej - zobaczymy ! - jakim prawem sugerujesz łamanie prawa - kto ma śedoki do życia powinien odejść ! a to z jakiego powodu mam się godzić na taki układ ? mam siły , zdrowie jako ta tako co to za argumenty szanowny wacusiu , dalej piszesz że wielu straci pracę bo potęcjalni emeryci nie odchodza na emeryture , ale mi argument he..he.. - sądziłem że czytał wacuś argumenty p burmistrza co zasadności łaczenia szkół , stolówka , sala gimnastyczna wspólna itd .. przeczytaj - p Jerzy J był kandydatem na radnego nie z ugrupowania - politycznego a byl kandydatem KKW _ Komitetu Wyborczego podejmując polemike w tym zakresie wysil swoje szare komórki ( jezlei je posiadasz - bez urazy ) i zaczni odrozniac niektóre rzeczy - brak logicznego myslenia wylaleś wacusiu w powyższym tekscie dałeś przykład totalnej indolencji w temacie strategia dla oswiaty to jest ostatni tekst dla ciebie wacusiu - dorośni pozdrawiam
~wacek do marka i współczuję. · 07 Luty 2011
Marku, z Twojego bełkotu niewiele można zrozumieć. Popracuj trochę nad interpunkcją. A co do sedna sprawy: demografia kształtuje się tak, że dzieci jest coraz mniej i klas coraz mniej. I w podstawówce i w gimazjum. ERGO: brak etatów dla nauczycieli. ERGO: zwalnianie nauczycieli, a być może zamknięcie gimnazjum w ciągu 2 - 3 lat. Czyli kilkadziesiąt osób traci pracę. Jaki jest sens Waszego myślenia? Ano taki: \"Po mnie choćby potop\". Jaki jest jedyny pomysł na ratowanie etatów? Połączenie szkół. Innego wyjścia nie ma. Ale domyślam się, że Tobie, osobie związanej z SP2 bardziej zależy na uratowaniu na krótko trzech miejsc pracy, niż uratowanie w dłuższej perspektywie kilkudziesięciu miejsc pracy i szkoły. Tylko, że logiki w tym brak! Co do emerytów: lepiej, żeby ze szkoły odszedł emeryt mający uprawnienie i środki na utrzymanie (czyli emeryturę), czy żeby pracę straciło wielu nauczycieli, którzy do emerytury mają 20-30 lat? POMYŚL TROCHĘ! Napisałas o PEDAGOGICE, wiec odpowiadam: NIC SIE NIE ZMIENI PO POŁĄCZENIU SZKÓŁ! Ci sami nauczyciele, te same klasy, programy nauczania, zasady i wartości. SP2 po prawej, Gimnazjum po lewej od wejścia. A co do idioitycznych argumentów użytkownika \"współczuję\", że \"maluchy\" i \"prawie dorośli wandale\" będą na tych samych korytarzach. BZDURA! Ty chyba nie wiesz, jak dziś jest w tych szkołach: SP2 i Gimnazjum to osobne budynki i ODZIELNE korytarze, tu nic się nie zmieni. I tak jak dziś gimnazjaliści chodzą na w-f i na obiady, po połączeniu będzie tak samo!!! Nic się nie zmieni! Już nie wspomnę w Waszym sztandarowym pomyśle, czyli utworzeni oddziałów przedszkolnych: tzn, że przedszkolakom kontakt z \"wandalami\" z gimnazjum niczym by nie zagrażał, a uniom podstawówki zagraża??? KOMPLETNY BRAK LOGIKI!!! A co do p. Jakubowskiego: ja to widzę tak, że bał się zagłosować \"przeciw\", a przecież jako kolega p. Korzeniowskiego z tego samego ugrupowania wyborczego powinien zagłosować przeciw! Nie chciał podpaść ani jednej ani drugiej stronie to się wstrzymał. A i tak podpadł, bo zostawił Korzeniowskiego samego, bez poparcia. A może nie miał zdania lub nie mógł się zdecydować??? No to gratuluję siły charakteru \"rasowego samorządowca\". Reprezentant społeczeństwa walczy, ma własne zdanie, nie boi sie iść pod prąd, argumentuje, a Jakubowski całą dyskusję przesiedzał, nie zabrał głosu, a na końcu się wstrzymał. He he he.
~noddy · 07 Luty 2011
Brawo radni liczy sie dobro ogółu a nie pojedyńczych osób!!
~rodzic · 04 Luty 2011
o co chodzi ze strzeleniem samobója przez rodzica z podstawówki? -na sesji
~marek · 04 Luty 2011
do agawy , masz racje, mogli nauczyciele sp 2 uczestniczyć jako bierni widzowie , bo tylko to im zostało w \" spektaktu \" zwanego BEZRADNA RADA MIASTA - dowiedzieliby się jaki intelektualny , \" bezinteresowny\" materiał ludzki trafił do Wysokiej Rady aby w ich imieniu zarzadzać miastem i obywatelami , niestety wielu tam trafiło chyba tylko po to że mają jeszcze cos do załatwienia prywatnie , lub jeszcze liczą na wieksze dietki - chciałbym się mylić ale wiem że na nastepnej albo najbliższej sesji bedzie poruszony temat wzrostu diet radnych ! i na zakonczenie tych uwag mam wrażenie że tylko jeden z Radnych zachował sie z godnościa i zachował twarz do końca - wstrzymła sie od głosu , obsmiewany , sekowany ,nie doceniany , zachował minmum godności Radnego , zachował sie jak prawdziwy reprezentant społeczęństwa , które go wybrało , nie przekonały go dziwnie przygotowane , mało spójne materiały burmistrza ,tak się zachowuje rasowy samorzadowiec jeżeli sa wątpliwosci rola burmistrza jest te wątpliwosci rozwiać a nie przyjmować roli tzw klepacza GRATULACJE p JERZY
~agawa · 04 Luty 2011
Zgadzam się z dwoma poprzednimi wypowiedziami. Panu z Grzegorzewa chodzi tylko o to by pokazać \" ja tu rządzę\" i nie interesują go opinie ani rodziców , ani dzieci, ani nauczycieli Nie liczy się z żadną opinią. Drugi raz został burmistrzem i poczuł się wszechwładnym. A co do nauczycieli z SP 2 jakoś licznie nie przebyli na sesję na której warzyły się losy ich dalszego zatrudnienia. Szkoda mogliby sobie popatrzeć jak wyglądają sesje , czym się radni zajmują , jak się zachowują jak jest kultura niektórych oczywiście radnych. Może wtedy zastanowiliby się na kogo głosują.
~szczera · 04 Luty 2011
jasne wszystko zmniejszcie brak pracy , rozwoju u nas wsystko w minimum az w koncu koło wymarzemy z mapy Polski bo po co takie minimum a moze przyłączymy koło do turku czy innej miejscowości co wy na to ?????
~marek · 03 Luty 2011
.. byłem ostatnio na sesji ,jednym z tematów był wniosek burmistrza o połączeniu szkół - żenująca sytuacja ,rozumiem burmistrza on może wystepować do Rady po wszystko , wydawało sie że na sali siedzą wytrawni ,z doswiadczeniem radni - olejniczak wiele lat w samorządzie można wymagać od niego rozsądku a nie takie poddaństawa braku chęci poznania gdzie te dotacje z budżetu miasta do szkół poszły czyżby dopadło go lenistwo czy może nie ten wiek - sołtysiak wytrawny , wieloletni gracz , stale na przodzie ,nie wiadomo dlaczego ? - strażnik powiatowych pieniędzy a tu brak jakiekolwiek chęci poznania co za tą \"reformą szkół stoi \" , lenistwo ...nie ..nie przecież burmistrz to przyjaciel kiedys razem pracowali ,it d... itd ... żenada
~mama · 03 Luty 2011
to polaczenie szkol nie przyniesie niczego dobrego.zmniejszajaca sie liczba uczniow?a pomysleli o tym jak za rok 6-latki musowo beda szly do 1-szej klasy?jednoczesnie zwiekszy sie liczba 5-latkow a byc moze i 4-latki zaczna chodzic juz do szkoly.no i sprawa bezpieczenstwa.nie chce nawet myslec co sie bedzie dzialo na szkolnych korytarzach.te maluchy i ci prawie dorosli.to wandale.wiem co dotychczas wyrabiaja a co bedzie pozniej?beda ciagle skargi na nich i jeszcze nie wiadomo co.a co do nauczycieli to wole by bylo bez zmian.nie wiadomo kogo zatrudnia.jaki bedzie ten nowy nauczyciel.jakis niedoswiadczony,bez odpowiedniego podejscia i zrozumienia do uczni.obecni sa ok
~Marek - do Wacka · 03 Luty 2011
takich bzdur wynikajacych z uzasadnienia \"organu \" samorządowego w sprawie łaczenia szkół nie można tolerować indolencji i nie próbować odpowiedzieć - - do wacka lub wackowej od gimnastyki daj sobie spokój z Twoimy komnetarzami , ośmieszasz zawód , argumentacja prymitywna , prywatne rozgrywki zostaw innym ,Ty juz twarzy nie masz a wieć nie nawołuj - do artykułu e-kolo , jeżeli nauczyciel osiąga wiek emerytalny to zgodnie z Karta Nauczyciela może udac sie na emeryture ale jeżeli nie zgłosi woli prześcia na emeryturę nikt nie może go na tą emeryture odesłać - nawet p \" Naczelnik \" d/s społecznych UM , a tym bardziej prześwietny p Burmistrz - to jest przywilej nauczycielski i jest to nieprawda że symulacvja arkusza organizacyjnego coś zmienia w prawie , i ma wpływ na ilość pracowników pedagogicznych odesłanych na emeryturę (4) bzdurna teoria -radzę p \" Naczelnik \" zwrócić sie do swojej koleżanki naczelnik z referatu ewidencji ludnosci UM w Kole po informacje jak się kształtuję demografia w obwodzie szkolnym i nie wprowadzanie więcej tego argumentu bo troche trąca bradzkiem kompetencji - co do ujednolicenia systemu wychowawczego - wiekszej bzdury nie słyszałem - system wychowawczy dla dzieci od tzw \"O\" do 6 klasy opiera sie na innych zasadach i wartosciach w pedagogice , czy ten kto pisał takie bzdury ma pojęcie jakie jest tłumaczenie z łaciny słowa PEDAGOGIKA - jak przeczyta i znajdzie , to zrozumie że nie można ujednolić czegoś czego sie nie da , muszą być zastosowane zasady i wartości zgodne pozyskaniem zasobów wiedzy , umjejetnosci , rozumienia zjawisk itd itd, - dziesiecioletni okres współpracy obu szkół nagle i nie wiadomo dlaczego stał się poletkiem doświadczalnym - co nie było korzystania ze stołówki , sali gimnastycznej itp co za bzdety , co jeszcze ma usprawinić ? wspólne korytarze ? śmiech na sali, no ale jak te m.......\" pozwoliły na tworzenie maszkary oswiatowej to niech tak zostanie
~wacek · 03 Luty 2011
Słuszna decyzja, a emeryci odejdźcie na emeryture, nie utrudniajcie. Takie są prawidła na tym świecie, ze starzy robią miejsce młodym. Dziekujemy Wam za wszystko, ale nie przylepiajcie się do stołków jak jeden pan, który się dawno temu przylepił i walczy, zeby go nie oderwali. Trzeba odejść z twarzą.
Miasto Koło
Jubileusz długoletniego pożycia małżeńskiego w kolskim ratuszu
2 godziny temu 1,651

Jubileusz długoletniego pożycia małżeńskiego w kolskim ratuszu

Gmina Koło
Spotkanie organizacyjne w sprawie odnawialnych źródeł energii w Gminie Koło
2 godziny temu 396

Spotkanie organizacyjne w sprawie odnawialnych źródeł energii w Gminie Koło

Biblioteka
Gąbka i...
3 godziny temu 368

Gąbka i...

Powiat Kolski
Blisko 170 osób weszło razem do zimnej wody. Zmiana miejsca wydarzenia wyszła na dobre [FOTO]
22
5 godziny temu 3,932

Blisko 170 osób weszło razem do zimnej wody. Zmiana miejsca wydarzenia wyszła na dobre [FOTO]

Wypadki
Zderzenie osobówki z motorowerem. Jedna osoba przewieziona do szpitala
5 godziny temu 5,722

Zderzenie osobówki z motorowerem. Jedna osoba przewieziona do szpitala

Miasto Koło
W ostatnim tygodniu odeszli od nas [26-01 - 02-02-2025]
1 dzień temu 12,601

W ostatnim tygodniu odeszli od nas [26-01 - 02-02-2025]

3 godziny temu 368
R E K L A M A