Jeżeli uważasz, że poniższy komentarz powinien zostać usunięty, wypełnij formularz
do internauty , obserwuje Twoje wpisy i widze że nic się nie zmieniło cenzura jest, chce Tobie zwrócić uwagę na fakt czytania ze zrozumieniem może jesteś po szkole profesora Bralczyka a wcześniej ukończyleś wybitna szkołę LO ? również z mojej wiedzy co do wizerunku szkoły ZST to chcialbym Tobie i innym zwrócić uwagę na fakt że tą szkołę ukończyło 2 prezesów banków , jeden prorektor uczelni , wiele osób prowadzących duże firmy w Polsce i zagranicą , Niemcy , Francja a nawet jeden w Szwajcari ponadto ta szkoła ma kilkudziesięciu nauczycieli o najwyższym stopniu - nauczyciel dyplomowany ( 45) w skład kadrę wchodza osoby posiadające z tytuły naukowe - doktora nauk m.in nauk humanistycznych jak również nauk technicznych to tyle co do wizerunku ZST i na przyszyszłość nie wycierają sobie gęby takim sformulowaniami jaki wizerunek szkoły bo po prostu nie masz zielonego pojęcia i wyobraźni czym jest szkoła dla tej młodzieży , a teraz konkrety , szkoła średnia techniczna jest szkołą której zadaniem podstawowym jest nauka zawodu , mlodzież przychodząca do tej szkoły powinna posiadać podstawową wiedzę z pisowni j. polskiego , matematyki , i innych przedmiotów ogólnokształcących i jeżeli są braki - luki w nauczaniu na poziomie szkół podstawowych i gimnazjalnych to w szkole średniej nauczyciele moga jedynie zredukować w niewielkiej części tą wiedzy tak , aby podczas różnych corocznych egzaminach kwalifikacyjnych uczniów szkół technicznych poprawnie i ze zrozumieniem zaliczali te egzaminy , ponadto uczniowie szkół technicznych nabywają wiedzę oprócz przedmiotów ogólnokształcących również wiedzę z przedmiotów technicznych a więc jest to materia złożona , LO od ZST różni sie tym że programy nauczania przedmiotów ogólnokształcących sa podobne ale w LO na j. polski przeznacza sie np 4 godziny a ZST 2 godziny tygodniowo - taki jest program , przy tym samym materiale dydaktycznym , i z tego powodu w szkole technicznej wystepuja godziny wyrównawcze , praca indywidulana z uczniem aby wyrównywać poziom wiedzy ucznia , dochodzą do tego przedmioty zawodowe ktore są istotą funkcjonowania szkoły średniej technicznej i tu również wystepuje szereg problemów natury przyswajania wiedzy , u ucznia który przyszedł do szkoły ze świadomościa wyboru konkretnego zawodu idzie to łatwiej ale sa uczniowie \" bardzo oporni\" którym rodzice kazali byc mechanikiem , złotnikiem a on tego nie przyswaja bo inne zaptrywania co dalszego kształcenia np. chciałby byc księdzem i to są dylematy rodziców , jak i również nauczycieli szkół technicznych , na koniec tej episoły pisz obiektywnie ale nie obrażaj ludzi ciężko pracujących w oświacie i nie lekceważ ich trudu niemniej pozdrawiam