Jeżeli uważasz, że poniższy komentarz powinien zostać usunięty, wypełnij formularz
Prawdziwa Historia przetargu na działki przy ul. Toruńskiej (targowica zwierzęca) Teren „targowicy zwierzęcej” został podzielony na 50 działek z czego 30 zostało przeznaczonych do sprzedaży w drodze przetargu, 29 działek o powierzchni 132mkw i 1 o pow. 100 mkw. Pierwszy przetarg na 30 działek przy ul. Toruńskiej odbył się 9 maja 2005 roku. Był to przetarg pisemny nieograniczony. Cena wywoławcza na każdą działkę wynosiła 12.500,00 zł + VAT, z wyjątkiem jednej mniejszej działki, której cena wywoławcza wynosiła 9.000,00 zł + VAT. Podczas tego przetargu zostały prawidłowo złożone 22 oferty. Termin wpłaty wadium w wysokości 2.000,00 zł upływał dnia 2 maja (podczas wzmożonych wyjazdów związanych z długim weekendem). Burmistrz odwołał przetarg z powodu niespełnienia 22 punktu regulaminu przetargu mówiącego, iż muszą się znaleźć nabywcy na 90% działek oferowanych do sprzedaży tj. na 27 z 30 działek. Kolska Izba Gospodarcza zorganizowała 30 maja spotkanie przedsiębiorców zainteresowanych zakupem działek na targowicy zwierzęcej z przedstawicielami Urzędu Miejskiego. Urząd reprezentowali: ówczesny burmistrz i jego zastępca oraz z-ca naczelnika Wydziału Mienia Komunalnego. Przedsiębiorcy na owym spotkaniu wystosowali kilka postulatów do Burmistrza, m.in.: – aby jedno wpłacone wadium uprawiało do zakupu jakiejkolwiek działki; miałoby to duże znaczenie w przypadku dublowania się ofert na poszczególne działki, – aby usunąć lub zmienić 22 punkt regulaminu, cyt: „Przetarg zostanie odwołany jeśli nie znajdą się nabywcy na 90% działek oferowanych do sprzedaży tj 27 działek na 30 przedstawionych do przetargu”. Zapis ten spowodował odwołanie pierwszego przetargu. Gdyby nie ów zapis sprzedano by 22 działki, a na kolejne 8 można by zorganizować przetarg dodatkowy. Kolejny przetarg zostało ogłoszony na dzień 21 lipca 2005 roku. Zmieniono formę przetargu na ustną z kwotą postąpienia 500,00 zł. Uległ zmianie zapis 22 punktu regulaminu. Teraz wystarczyło znaleźć nabywców na 80% działek oferowanych do sprzedaży tj 24 z 30 ( to jedyny postulat przedsiębiorców jaki został uwzględniony, choć jego zmiana była raczej kosmetyczna). Cóż z tego skoro drastycznie podniesiono cenę wywoławczą z 12.500,00 zł + VAT na 24.500,00 zł + VAT oraz z 9.000,00 zł + VAT na 20.000,0 zł + VAT tj. odpowiednio 96% i 122 %. Przetarg został odwołany z powodu nie złożenia żadnej ofert na zakup działki, co było do przewidzenia.. Następny przetarg ogłoszono na dzień 12 września 2005 roku. Została zachowana forma przetargu (przetarg ustny nieograniczony). Nie zmieniono ceny wywoławczej. Jedyna istotna zmiana znalazła się w ogłoszeniu o przetargu, a mianowicie pojawił się tam zapis. Sprzedaż działek może dotyczyć poszczególnych działek lub całości terenu objętego ofertą”. Przetarg ten również został odwołany z powodu braku zainteresowania wywołanego zbyt wysokimi cenami wywoławczymi. Szkoda, że radny Florian Olejniczak nie pamięta już jak to za sprawą ówczesnych włodarzy miasta tak się potoczyła sprawa targowicy a nie z winy przedsiębiorców. Skoro jednak pamięć już zawodzi to obowiązkiem radnego jest sprawdzić dokumenty z tamtego okresu, które są w urzędzie. Bo nie sądzę aby było to rozmyślne działanie i wprowadzanie opinii publicznej w błąd ?