(4)|
Czytano: 9,279 razy |
przeczytasz w ok. 2 min.
Podjęcie przez dziecko obowiązku szkolnego wiąże się z początkiem nowego, bardzo ważnego etapu w życiu. Przechodząc z wieku przedszkolnego w wiek wczesnoszkolny ulega zmianie podstawowa forma działalności dziecka. Dotąd była to zabawa a teraz będzie nauka, nowe obowiązki i wyzwania.
2 marca 2015r. w grupie III odbyło się spotkanie którego tematem było: „Gotowość szkolna 5 i 6 latka”. Podejmując ten ważny dla rodziców temat organizatorka spotkania p. E Szacowna zaprosiła do udziału panie, które mają bogate psychologiczno – pedagogiczne doświadczenie z racji pełnionego zawodu. Same są też mamami i mogły podzielić się swoimi doświadczeniami z życia codziennego. Były to: pani mgr Kamila Winkowska psycholog pracująca na co dzień w Poradni Zdrowia Psychicznego „MULTIMED” oraz SP Drzewce, SP Łuczywno, SP Budki Nowe, SP Osiek Wielki oraz pani mgr Aneta Szabelska pracująca w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Kole, z którą nasza placówka od wielu lat czynnie współpracuje.
Zgodnie z paragrafem 3 ust. 5 nowego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych przedszkole, szkoła podstawowa, w której zorganizowano oddział przedszkolny, zespół wychowania przedszkolnego i punkt przedszkolny wydają rodzicom dziecka, objętego wychowaniem przedszkolnym, informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Informację wydaje się w terminie do końca kwietnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym dziecko ma obowiązek albo może rozpocząć naukę w szkole podstawowej. Czym jest dojrzałość szkolna, jakie czynniki na nią się składają , jak rozwijać poszczególne umiejętności w obszerny sposób wyjaśniła pani mgr Kamila Winkowska w swej multimedialnej prezentacji. Wiele uwagi poświęcono dojrzałości emocjonalnej dziecka, empatii, umiejętności wyrażania uczuć i radzeniu sobie w sytuacjach stresu. Pani mgr Aneta Szabelska podawała konkretne przykłady, wyjaśniała procedurę jaka wiąże się z odraczaniem dziecka od obowiązku szkolnego, zwracała uwagę jak ważne jest dogłębne poznanie możliwości swego dziecka przez rodzica i udzielenia mu wsparcia przez psychologa, logopedę bądź innego specjalistę.
W spotkaniu brała udział dyrektor przedszkola pani mgr Agnieszka Kozajda , która wraz z nauczycielkami organizuje i opracowuje corocznie przedszkolny system wspierania rozwoju każdego dziecka i udzielania mu pomocy psychologiczno – pedagogicznej .
W swobodnej dyskusji przekazywano informacje o potrzebach dzieci, omawiano tworzenie w domu sytuacji wychowawczych sprzyjających zaspokojeniu potrzeb dziecka, podawano informacje o możliwościach i potrzebach rozwijania uzdolnień i predyspozycji, zwracano uwagę, iż warto dziecko zapisać na zajęcia plastyczne, językowe, muzyczne, aktorskie, sportowe itp. w klubach, Domach Kultury i innych placówkach.
Ja także uważam , że 6 lat to stanowczo za prędko. Poza tym dlaczego rocznik 2009-ty nie ma możliwości wyboru, takiego jak wcześniejsze roczniki; czyli odroczenia dzieci od połowy roku, poprzez to, że rodzice mogli o nim decydować?. I to ma być sprawiedliwe? Poza tym rodzice odraczali dzieci urodzone w pierwszej połowie 2008 roku. I teraz te dzieci, czyli o rok lub więcej starsze z rocznika 2008 mają na równi startować z dziećmi urodzonymi w roku 2009?
A.P ·
11 Marzec 2015
Ja zrobię wszystko, by swoje dziecko odroczyć. 6-letnie dziecko nie jest zupełnie przygotowane do podjęcia edukacji w szkole. A nawet jeśli wyda się na początku,że radzi sobie nieźle, od czwartej klasy zacznie się zapewne koszmar. I martwi mnie fakt,że niektórzy rodzice nawet nie mają wątpliwości,czy ich dziecko nadaje się do szkoły,czy też nie. A przecież chodzi o dobro tego 6-latka. Niestety przedszkola wypychają na siłę te dzieci, z powodów wiadomych. I na pewno nie jest to troska o nasze dzieci. Znajoma mówiła,że właśnie w tym przedszkolu najmniej mam chcę odwołać, gdyż pedagodzy uważają,że w 100 % dzieci się nadają. U nas między wierszami Panie odradzają, do poradni zapisano prawie 20 dzieci... W innych przedszkolach też ok 20 z każdego ponoć. Ale każdy postępuję tak, jak uważa
T. ·
10 Marzec 2015
Niedługo w wieku 10 lat będzie trzeba iść jeszcze do pracy.
tak uważam ·
09 Marzec 2015
Dziecko do szkoły powinno iść w wieku siedmiu lat. Tak było od zawsze i to wcale nie \"głupcy\" ustalili taki wiek dziecka,
Jeśli rodzic uważa ,że jego dziecko ma iść w wieku 6-ciu lat do pierwszej klasy,to proszę bardzo. Rodzic wtedy bierze na siebie odpowiedzialność.
I proszę na przymus ,nie skazywać wszystkich dzieci na zbędny stres.W tym wieku jeden rok to szalona różnica.