Od 18 sierpnia 2024 roku kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka autostrady A2 między Kałuszynem a węzłem Groszki. Dzięki tej inwestycji, liczącej 8,5 km, podróż na wschód od Warszawy stanie się szybsza i bardziej komfortowa. Udostępniony odcinek jest częścią większej trasy, która docelowo połączy Warszawę z Białą Podlaską, a dalej z granicą Polski z Białorusią.
GDDKiA oddała do użytku drugi z trzech odcinków autostrady A2 na trasie między Kałuszynem a Siedlcami. Odcinek o długości 8,5 km, biegnący od końca obwodnicy Mińska Mazowieckiego do węzła Groszki, omija Kałuszyn, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta. Wcześniej, na początku sierpnia, oddano do użytku odcinek koło Siedlec. Cała trasa, licząca 37,5 km, będzie gotowa wiosną 2025 roku.
Odcinek Kałuszyn – Groszki, zrealizowany przez firmę Intercor, kosztował ponad 500 mln zł, z czego ok. 339 mln zł pochodziło z dofinansowania unijnego. Nowa trasa, biegnąca po całkowicie nowym śladzie, obejmuje węzeł Groszki, most z przejściem dla zwierząt, dziewięć wiaduktów oraz 24 przejścia dla zwierząt. Inwestycja objęła także budowę dróg lokalnych oraz rezerwę pod przyszłe poszerzenie autostrady.
Budowa środkowego odcinka autostrady między węzłami Groszki i Siedlce Zachód, o długości 12,9 km, trwa i ma zostać ukończona wiosną 2025 roku. Wówczas cała trasa między Kałuszynem a Siedlcami będzie otwarta dla ruchu. W realizacji są także cztery kolejne odcinki A2, prowadzące do Białej Podlaskiej, które mają być gotowe do 2026 roku.
Autostrada A2, która docelowo ma mieć 620 km długości, połączy zachód Polski ze wschodem, zwiększając konkurencyjność regionów leżących wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 2. W planach jest także poszerzenie 89 km trasy między węzłami Łódź Północ a Konotopa. Przetarg na wykonawcę tej inwestycji planowany jest na 2025 rok, a realizacja ma potrwać do 2029 roku.