Kolejni pierwszoklasiści zgłosili akces do grona miłośników książek. W tym roku podczas Tygodnia Bibliotek, 11 maja, w Filii dla Dzieci Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Kole, pasowano na czytelników uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 w Kole, wychowanków pani Andżeliny Witkowskiej.
W programie wydarzenia znało się przedstawienie papierowego teatr kamishibai “Legenda o królu kruków”, opowiadające o przyjaźni, lojalności, uczące dzieci szacunku do zwierząt i tego, że zawsze należy pomagać słabszym, będące też świetnym wstępem do poznania historii oraz kultury regionu (jeśli jeszcze nie znają Państwo genezy hejnału, który rozbrzmiewa z ratuszowej wieży Poznania, to koniecznie musicie poznać Króla Kruków). Ponadto dzieci wysłuchały głośnego czytania fenomenalnej, gwarantującej dobrą zabawę książki “O małym krecie, który chciał wiedzieć, kto mu narobił na głowę” Wernera Holzwartha, Wolfa Erlbrucha. Zabawna historyjka o krecie, który poszukiwał wśród zwierząt sprawcy „niespodzianki” na swojej głowie, pokazała, że zwierzęta można rozpoznać nie tylko po dźwiękach, jakie z siebie wydają, albo po śladach, które pozostawiają po sobie w ziemi, w śniegu lub na łące. Ta książka to też porządny kryminał – nie od razu wiadomo, kto jest złoczyńcą.
Bardzo ważne dla dobrostanu książek są zakładki – goście biblioteki stworzyli rogową w postaci małego pingwina.
Po teatralnej, literackiej i manualnej uczcie nastąpił moment, w którym pierwszoklasiści i od tej pory stali bywalcy biblioteki złożyli deklarację, że będą książki kochać, nie pozwolą im zrobić krzywdy, będą słuchać z uwagą wskazówek i rad książek, obowiązki czytelnika, traktować będą z wielką powagą! Nowi pasjonaci literatury otrzymali karty czytelnika i pamiątkowe dyplomy.
Dopełnieniem spotkania były zabawy wykorzystujące bogaty repertuar chusty klanzy – uczestnicy skorzystali ze wspanialej pogody i ostatni punkt programu odbył się na świeżym powietrzu. Dzieci otrzymały również malowanki, przedstawiające bajkowe postaci, które w szkole lub w domu zmienią kolorystycznie w sposób nieoczywisty.