Nie każdy producent doskonałych wyrobów czy dostawca atrakcyjnych usług jest jednocześnie doświadczonym marketingowcem znającym skuteczne techniki sprzedażowe. Dlatego chcąc zwiększyć skuteczność w kontaktach z klientami, warto zaznajomić się z najważniejszymi z nich. Oto subiektywny przegląd czterech technik sprzedażowych, które warto stosować na co dzień.
Komunikowanie się z klientem za pomocą tak zwanego języka korzyści to jedna z głównych technik stosowanych w działaniach marketingowych. W praktyce oznacza to, że chcąc przekonać odbiorcę do kupna danego produktu lub usługi, powinieneś skupiać się nie tyle na wymienianiu ich cech czy dokładnych parametrów, tylko odpowiedzieć klientowi na bardzo proste pytanie. Brzmi ono: jakie będę mieć korzyści z kupna tego towaru lub usługi? Innymi słowy, język korzyści dotyczy uzmysłowieniu klientowi tego, że jego życie stanie się w jakimś stopniu lepsze, wygodniejsze lub atrakcyjniejsze po dokonaniu zakupu.
Ważnym elementem praktykowania języka korzyści w komunikowaniu się z klientami jest również działanie na ich wyobraźnię. W tym wypadku najlepiej sprawdza się nie tylko dokładny opis oferty (na przykład poprzez używanie dużej ilości przymiotników oddających jej zalety), lecz także – dosłownie – zobrazowanie produktu lub usługi. Bardzo dobrym narzędziem ku temu mogą być zarówno ich zdjęcia umieszczone na firmowej stronie internetowej, jak i również rekwizyty używane bezpośrednio podczas rozmowy z klientem. Doskonale sprawdzają się na przykład firmowe katalogi sprzedażowe. To często wykorzystywane foldery zawierające nazwę, zdjęcie oraz opis danej oferty. Warto zlecać ich wykonanie doświadczonym i renomowanym drukarniom katalogów, internetowym lub stacjonarnym. Pełną ofertę znajdziecie pod adresem https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1721/katalogi-szyte
Nic tak nie odpycha potencjalnego kupca, jak schematyczne, sztuczne i nieszczere zachowanie sprzedającego. Jego przeciwieństwem jest naturalność i pewien poziom luzu, który warto wprowadzić do rozmowy (nie oznacza on jednak od razu zbyt dużej zażyłości z odbiorcą). Sukces transakcji – a więc to czy produkt lub usługa zostaną sprzedane – zależy w bardzo dużej mierze właśnie od osobowości Twojej lub Twoich pracowników zatrudnionych przy obsłudze klienta. Nie zaszkodzi zatem wprowadzić do rozmowy pewną dozę poczucia humoru lub elementy „small talk”, niezwiązane bezpośrednio z tematem transakcji.
Współczesny marketing internetowy i działania reklamowe, jakie warto podejmować za pośrednictwem mediów społecznościowych to temat tak obszerny, że zasługiwałby na osobny artykuł. W tym miejscu należy natomiast wspomnieć, jak istotną techniką sprzedażową jest budowanie relacji z klientami za pośrednictwem kanałów, takich jak Facebook czy Instagram. Ich umiejętne prowadzenie – z wykorzystaniem niektórych wcześniej wymienionych zasad – może mieć ogromny wpływ na obroty Twojego przedsiębiorstwa.