(52)
Pochmurno 4.2
REKLAMA

List otwarty protestujących do Prezesa OSM Koło

Autor: Redakcja e-kolo.pl 16 Kwiecień 2021 przeczytasz w ok. 4 min.
List otwarty protestujących do Prezesa OSM Koło
© Pixabay
(52) | Czytano:
33,873 razy | przeczytasz w ok. 4 min.

W odpowiedzi na oświadczenie Prezesa Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Czesława Cieślaka, opublikowane w ostatnim czasie na łamach naszego portalu - rolnicy protestujący pragną przekazać czytelnikom swoją odpowiedź.

R E K L A M A
52
Czytano:
33,873 razy
Udostępnij

Poniżej treść listu do redakcji, jednocześnie odpowiedzi na oświadczenie Prezesa

Drogi Prezesie… celowo używamy tego zwrotu, ale nie jako formy grzecznościowej lecz uważamy, że Pańskie panowanie dla naszego zakładu jakim jest Okręgowa SPÓŁDZIELNIA Mleczarska w Kole jest po prostu zbyt kosztowne. Spełnia Pan swoje chore marzenia kosztem rozwoju naszych rodzinnych gospodarstw. Cena mleka, którą nam obecnie ustalasz jest oderwana od rzeczywistości i przy obecnych kosztach produkcji nie pozwala jasno patrzeć w przyszłość.

W swoich oświadczeniach oraz wywiadach mówi Pan wiele o Spółdzielczości zapominając chyba, kto jest właścicielem tego zakładu. Mówimy to świadomie wiedząc, ile NASZ zakład jest w stanie zapłacić za mleko przerzutowe oraz za mleko od firm, które w ogóle nie brały udziału w budowaniu naszej pozycji na rynku. Zapomniał Pan, że siły tego zakładu nie budują inne mleczarnie, które wypychają nam nadmiar swojego surowca, lecz zbudowali ją nasi dziadkowie, ojcowie a teraz budujemy ją MY!!! Każdy odstawiony litr naszego cennego surowca przynosił dla tego zakładu zysk i rozwój. Chyba nasz Prezes o tym zapomniał układając cennik, (celowo nie piszemy OSTATNI), ponieważ członkowie naszej spółdzielni dobrej ceny nie mają od lat!!!!

Prezesie – nie traktuj naszego zakładu jak swojego folwarku, w którym chcesz spełniać swoje marzenia za nasze pieniądze! Mówi nam się, że znów w coś inwestujemy, rozbudowujemy oraz przejmujemy. Każda poczyniona inwestycja powinna nieść za sobą zwrot poniesionych kosztów i przynosić zyski. Owszem, w pewnym wywiadzie chwaliłeś się sprzedażą w bazie Grabów na poziomie 2 milionów złotych, i pewnie niektórzy stwierdzili że jest to idealny wynik. My jednak chcemy wiedzieć jaki jest wynik finansowy przez cały rok funkcjonowania tej bazy.

W oświadczeniu jakie zechciał nam Pan przysłać, również za nasze pieniądze, mówi nam Pan dużo o historii. Chwaląc się ile zrobił dla tego zakładu, a my mówimy nie. To nie Pan przejmował kolejne oddziały, budował bazę w Grabowie oraz inne oddziały. To My, dostawcy, swoją ciężką pracą na to wszystko musimy się cały czas składać, czy nam się to podoba czy nie.

W owym oświadczeniu stwierdził Pan, że „protestujący w swych wypowiedziach często mijali się z prawdą”. Tymczasem sprawdzając notowania produktów mleczarskich na wszystkich dużych giełdach nie da się nie zauważyć, że cena mleka w proszku jest najwyższa od 7 lat! A nam mówi się, że musicie obniżyć cenę w skupie bo zakład poniósł 8 milionową stratę. Zastanawiamy się, czy za bardzo wysoką pensję, którą Pan od nas dostaje, nie stać Pana na znalezienie nowych odbiorców naszych produktów – wszak już nawet przedszkolak wie, że duże sieci handlowe nie przynoszą żadnych zysków producentom.

Dostawcy mleka OSM Koło przestańcie się bać swojego zakładu! Wiemy, że większość z Was obawia się dołączyć do protestu, bo każdy z nas boi się, czy później przejdzie mu mleko. Wiemy jak działa nasze kolskie niezależne laboratorium. Wszak nadeszła wiosna i tradycją jest już obniżanie parametrów skupowanego mleka. Trend ten pewnie będzie bardziej zauważalny w tym roku po manipulacji cennika, którą wykonał zarząd. Pokażmy siłę i zmieńmy naszą Spółdzielnię na bardziej przyjazną dostawcom oraz pracownikom, oni też mało zarabiają. W kolskiej mleczarni jest potencjał, który dobrze zarządzany mógłby przynosić większe zyski, trzeba Prezesie ruszyć cztery litery i zacząć działać. Nie wymagamy cudów! Dlaczego baza w Osieku i Grabowie nie jest w stanie obniżyć naszych kosztów produkcji? Dlaczego nawozy, pasze, paliwo jest droższe niż w okolicznych firmach zaopatrujących rolnictwo? Bajki o tym że produkty tam sprzedawane są najwyższej jakości Pan Prezes może opowiadać swoim wnukom, ale nie nam rolnikom którzy potrafią liczyć. Dlaczego zwykły „Kowalski” może sprzedawać zboże w Grabowie za te same ceny co my? Kto to budował - on czy my?! Bo na pewno nie Pan ze swojej pensji.

Prezesie – parady najdroższych ciągników chyba Pan nie widział, przynajmniej nie pod naszą mleczarnią, bo najzwyczajniej nas na nie nie stać. Zapewniamy, że żaden z nich nie był droższy od samochodu służbowego, który dla własnej wygody musiał Pan sobie kupić za nasze pieniądze. My przyjechaliśmy naszymi narzędziami pracy, które zostały zakupione za naszą ciężką pracę, której Pan pewnie nigdy nie zrozumie. Przecież Pana prezesa nie obchodzą nasze rosnące koszty produkcji!!!

- protestujący rolnicy

 

Oceń artykuł

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Oddanych głosów: 0
R E K L A M A
R E K L A M A
Komentarze (52)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
Wyróżniony komentarz
Rolnikon · 16 Kwiecień 2021
Witam. Trochę z konkretów: -za litr mleka najlepsze w Polsce mleczarnie płacą aktualnie 1,7 zł - okoliczne mleczarnie płacą 1,68- 1,66 zł - koło płaci 1,39 ( teraz) taka powinna być średnia czyli niektórzy troche wiecej a niektórzy mniej. - cena średnia krajowa - GUS 1,5 zł - o cenie decyduje prezes - skoro jesteśmy 4-5 mleczarnie w Polsce ( dzięki naszej wspólnej pracy- spółdzielnia) to nasze oczekiwania też są chyba uzasadnione zeby być w czołówce. - sami radni w prywatnych rozmowach proszą o pomoc - szanuje prezesa ale ostatnie decyzje są nie trafione- nie wiem dlaczego ponoć jak coś postanowi tak musi być i tak np.przejecie Konina z tego co nam wiadomo okazało się wielką kichą - bo zobowiązania przekraczają wartość budynków( takie dostajemy inf.od radnych ale nie mamy to poparte konkretnymi danymi dlatego że są hermetyczni) - przy przejęciu konina sporo dostawców nie chciało do nas przejść i poszła do innych,czyli nie mamy mleka tylko budynki a co nam po starych budynkach - prawdopodobnie konin bedzie musiał zapłacić kare łowiczowi mówi się o ok 16 mln zł , czyli nie konin a my koło - koło nadal ponoć zatrudnia byłego prezesa Konina - dlaczego mamy odejść skoro budujemy od lat zakład i jesteśmy lojalni??? To nie możemy pokazać zdania ze coś jest nie tak???? - aktualne ceny mleka przezutowego( od handlarza) to 1,6 zł a koło też posiłkuje się takimi partiami- czyli płaci komuś wiecej jak współwłaścicielowi. Czy nie lepiej lepiej zapłacić swojemu i wzbudzić produkcje w rodzinnych gospodarstwach??? - teraz trochę hipotetycznie: zakładając że jest szereg złych decyzji i dostawca boi się o swoje gospodarstwo to może zgodnie z umową odejść z dniem 1 stycznia a wypowiedzieć umowę do 30 września. I nawet jeżeli tak zrobi to musi oddać tak zwaną kare lojalnościową ( oryginalny na całą Polskę pomysł naszych radnych szczerze to nawet nie zgodny z uokik) .Ta kara to od 8 - 11 groszy za każdy litr dostarczony w poprzednim roku. Czyli za to że budowałeś z rodzicami zakład 50- 60 lat i od kilku lat okazuje się że możesz to samo mleko sprzedać innej mleczarni za 10- 20 gr wiecej to jak wychodzisz dostajesz za to " nagrodę " w postaci kary za lojalność:-(. - To jest spółdzielnia????? Odpowiedzcie sobie proszę sami czy to jest ok? - ani rada nadzorcza ani prezes nie odpowiedzieli na postulaty protestujących rolników,prosili o spotkanie czyli chcieli dialogu nie rozgłosu -PISANIE ŻE CHOIDZI O STOŁEK PREZESA TO KOMPLETNY ABSURD MAJĄCY NA CELU ODWRÓCENIE UWAGI OD PROBLEMU, A PROBLEM POJAWI SIĘ JAK PODJADĄ NA POWIAT KOLSKI INNE MLECZARNIE I ZASTOSUJĄ WYŻSZE CENY MLEKA TYLKO PO TO ŻEBY POŁOZÝĆ NASZ ZAKŁAD I MIEJSCE PRACY 600 OSÓB . A MOZE TO TAKI SPOSÓB NA KONSOLIDACJE??? BO JAK MOZNA ODEBRAĆ BRAK ZAINTRRESIWANIA ROZMOWAMI?????? - Nie obrażajmy się tutaj tylko rozmawiajmy , tylko do tanga trzeba dwojga. Macie pytania proszę pytajcie.
Kefir · 03 Styczeń 2022
Niestety to prawda rada nic nie znaczy dla prezesa podporządkował sobie radę i Tygodnik Poradnik Rolniczy. Jako doradca w PiS też nic nie działa a dla władzy się zaprzedał. On wszystko dla niej zrobi
Mario · 18 Kwiecień 2021
za chwilę zrobią posła ze wsi z geesu prezesem to będzie się działo.np malowanie komina he he he a pracownikom dorzucą 50złoty do pensji i z a p i e r niczać za miskę ryżu
Lech · 18 Kwiecień 2021
Łubu dubu niech nam żyje prezes klubu. Trole są wszędzie
Obserwator · 18 Kwiecień 2021
Czekam na moment aż prezes pujdzie na zasłużoną emeryturę a z nim panowie od transportu dwóch cwaniakow jeden zięciu i jeden przez zasiedzenie pa pa cwaniaki wracajcie do swych norek.
osm fan · 23 Kwiecień 2021
Pójdzie panie polonisto na pewno pójdzie jako jeden z tych nielicznych którzy dotrwali do emerytury
czytelnik · 18 Kwiecień 2021
A jak nie "pujdzie"???
Rolnik · 18 Kwiecień 2021
Nie bójcie się odchodzić od tego chorego układu zwanego OSM Koło. Wszystkie mleczarnie szukają mleka np. Mlekovita Polindus Łowicz Spomlek Polmlek oni chętnie przyjmą kazdego. Nie dajciee się dymać
Rol · 18 Kwiecień 2021
Te mleczarnie przynajmniej oferują przyzwoitą cenę 1,65 netto
Dostawca · 18 Kwiecień 2021
Dziadek czas na emeryturę. Już Ci się tak w głowie miesza że nawet zdradziłeś PSL dla PIS
Gość · 18 Kwiecień 2021
Jak tak można nie doceniać Pana Prezesa . Gdyby nie ON to naszej mleczarni by nie było już dawno. Doceńcie człowieka dopóki robi tyle dobra dla Koła. Opozycjoniści jak zwykle nie doceniają dobra. No przyznajcie się kto chce go zwalić ze stołka. Tylko takiego stratega już nie będzie. Szanujcie więc Prezesa dopóki możecie. Wstyd ze taki prostacki list wystosowaliście.
mr.t · 18 Kwiecień 2021
Chłopków to od zawsze wszyscy dymają. A czemu? Bo się dają.
OeSeMowiec · 18 Kwiecień 2021
Popieram Was rolnicy, zróbcie porządek, przenoście do rozumu temu panu prezesowi, W styczniu popisał się rozwiązaniem na skalę światową, rozgłoście to proszę, mianowicie, Prezes wymyślił, podobno w porozumieniu z kadrową nową siatkę plac w mleczarni, operator, aparatowy, pracownik odpowiedzialny za produkcję wyrobów, mający dużą odpowiedzialność, mający pod sobą tysiące...miliony litrów mleka ma taką samą stawkę jak...zarabia tyle samo co...osoba odpowiedzialna za zamiatanie liści, mycie okien, sprzątanie, pranie ?!?!?! Z całym szacunkiem dla tych osób ale to są jaja... kpiny...to są rozwiązania stosowane przez pana prezesa...najwyższego prezesa. Ktoś kto odpowiada za masło, serek, maślankę, proszek czy śmietanę...laborantka po studiach....mają tyle co sprzątaczka czy placowy ?!?!?! Jaki prezes takie pomysły...siatka płacowa....zaszeregowanie...rozwiązanie genialne !!!
Gość · 18 Kwiecień 2021
Za bramą dziesięciu? To chyba już nie lata 90.
Krowiarz · 18 Kwiecień 2021
A kto powiedział że jest nas mało :-)) przed mleczarnią jeździło 50-60 mln litrów. A to tylko początek....
dostawca · 17 Kwiecień 2021
Jestem dostawcą i ja ze złodziejami walczyć nie mam zamiaru choć nie jestem małym dostawcą Ale wiem jak to jest wszystko się uciszy Będzie wzrost mleka o 15 gr wszyscy się ucieszą A mi mleko nie będzie przechodzić Bo wiemy jak jest zawsze się coś znajdzie jak się szuka Dlatego ja nie mam zamiaru Bo jaka mleczrnia mnie przyjmnie gdzie kogo szukać Ale wam dopinguje także walczcie o moją cenę Bo na chwilę obecną jest was mało na tylu dostawców mleka OSM Koło
pracownik · 17 Kwiecień 2021
My pracownicy popieramy ten protest. Prezesowi czas się zatrzymał. Nas pracowników nazywa służbą !!! I płaci +/-14,00 zł za godz. brutto. Już zapowiedział że nie będzie podwyżek płac w tym i przyszłym roku. Też mamy rodziny i chcemy normalnie żyć. Na pytanie o podwyżki prezes odpowiada Można się zwolnić, za bramą dziesięciu czeka na etat, Ukraińcy też chętnie przyjadą...takie podejście ma ten człowiek. Tak zarządza ludźmi...i zakładem też. Najwyższy czas na zmiany... służba popiera.
ja · 17 Kwiecień 2021
wiadomo kto w mleczarni ma najlepiej PREZES ZARZĄD I KIEROWCY !!!!!!!!!!!! Później stawiają domy
mistrz · 17 Kwiecień 2021
Przecież to jest jasne że mleczarnia Żyje na bogato z zgarbionego CHŁOPA Rolnicy nie są lepsi już od lat godzą się na tą korupcje sami płacą jak głupki A teraz płaczą A boją się przejść do innej mleczarni PRZECIEŻ JEST WOLNY RYNEK WIEDZĄ JAKIE SĄ CENY GDZIE INDZIEJ A CZEMU ???? TO proste bo się boją bo wiedzą że w większych mleczarniach nie ma tej korupcji I TO JEST PRAWDA Bo tu można dać w rękę i mleko idzie a gdzie indziej tego nie ma A TERAZ PŁACZ I LAMĘT
Rolnikon · 17 Kwiecień 2021
Jestem za ,wszystkim i rolnikom i pracownikom zależy na zakładzie i dobrej wypłacie.
Dostawca · 17 Kwiecień 2021
"Ukraińcy czekają " . Nam mówi , "Dostajecie wypłatę na czas więc czego wiecej chcecie ?" Naprawdę wielką łaskę robi , że daje nam wogóle jakieś wypłaty . Prezesie , przestań gwiazdorzyć ...
Dostawca osm · 17 Kwiecień 2021
Prezesowi to się klepki poprzestawiać musiały. Niech ucieka, nie musi w podskokach bo to jednak starszy "człowiek"
xxx · 17 Kwiecień 2021
Może już czas żeby pracownicy dołaczyli do protestujących rolników ? Wtedy będzie wyraźny sygnał , że w tym zakładzie zaczyna dziać się coś złego . Zbierzcie się a my odpalimy te swoje "najdroższe " ciągniki i przyjedziemy !!!
gość · 17 Kwiecień 2021
I co? Myślicie że jak obetnie sobie pensje o 2 czy 3 tys na miesiąc to nagle starczy na podwyżki na kilka milionów litrów mleka czy pensje dla kilkuset pracowników? Kilka tys starczy żeby rozwinąć firmę która pewnie ma obrót kilka milionów? W takich firmach pieniądze nie są z niskich pensji zarządu tylko z odpowiedniego zarządzania. Poszukiwania lepszych rynków zbytu, odpowiedni marketing, cięcie i optymalizacja kosztów (i nie pisze o niskich cenach czy tanich pracownikach) czy zarządzanie zyskami na inwestycje które przynoszą realny zysk.
Osm · 17 Kwiecień 2021
Jak to raczył mawiać prezes. Koledzy koleżanki(to tyle)… Był strajk rolników może czas na strajk pracowników?
Art · 17 Kwiecień 2021
Gonić dziada. W tym wieku, to on nadaje się do zabawy z wnukami, a nie do biznesu
Pracownik · 17 Kwiecień 2021
Czy wiadomo rolnikom że ten wielki prezes do zwózki mleka bierze kolesi a nasze duże beczki zwożą mleko z ościenny wsi po co było kupować nowy tabór by robił 200 km dziennie to jest marnowanie taboru bo są na okrągło naprawiane czas już by odszedł ten człowiek z mleczarni i ta jego świta która przyklepuje co powie Cieślak Do pracowników brak szacunku jak się upomnisz, o podwyszkę to straszy że Ukraińcy czekają .
Osm :) · 17 Kwiecień 2021
Z całym szacunkiem do prezesa ale chyba zapomniał ile wynosi realna siła nabywcza pieniądza, sobie nie odbierze a innym nie da, takie odnoszę wrażenie po współpracy z tym zakładem. Czas na zmiany, może na nowego prezesa?
czytelnik · 17 Kwiecień 2021
On nie zapomniał. On raczej nie wie, bo jego osobiście to zupełnie nie dotyczy!
Hodowca · 16 Kwiecień 2021
Niestety coś się zaczyna i coś się kończy. Prezes miał swój dobry czas i zrobił dla mleczarni sporo dobrego lecz w tym zakładzie potrzebna jest już zmiana . Dostajemy za mleko ok 20 gr mniej niż płacą ościenne mleczarnie. Pracownicy produkcji i kierowcy też narzekają na słabe wypłaty. Potrzebujemy zmiany bo obecny zarząd przestał nas szanować .
OSM · 16 Kwiecień 2021
Przykre jest to, że mleczarnia, która ma zadatki na bycie prawdziwą mleczarską potęga jest wręcz hamowana przez ludzi, którzy dostają pieniądze za kiedzy innymi za dbanie o prawidłowy rozwój tej mleczarni. Aktualna sytuacja jeśli nic ze strony p. Cieślaka sie nie zmieni może doprowadzić do odejścia sporej części dostawców do innych podmiotów. Aktualnie koszty produkcji stale rosną i to w zastraszającym tempie co, przy aktualnych cenach jakie "oferuje" OSM Koło nie daje producentom żadnych nadzieji na dobre zyski czy jakiś konkretny rozwój. Przykro jest patrzeć na to jak ten zakład stacza sie przez upartość jednego mocno wiekowego pana, który na dobrą sprawę w swoich własnych przemyśleniach dobrze podkreślił swoje sukcesy, które mialy miejsxe dobre 20-30 lat temu. Świat cały czas idzie do przodu i jako firma, która aspiruje do pozostania na rynku jako poważny gracz oraz do konkretnego rozwoju nie może sobie pozwolić na sentymenty oraz widzimisię jedbego człowieka, którego lata świetności przeminęły już bardzo dawno temu.
Rolnikon · 16 Kwiecień 2021
Witam. Trochę z konkretów: -za litr mleka najlepsze w Polsce mleczarnie płacą aktualnie 1,7 zł - okoliczne mleczarnie płacą 1,68- 1,66 zł - koło płaci 1,39 ( teraz) taka powinna być średnia czyli niektórzy troche wiecej a niektórzy mniej. - cena średnia krajowa - GUS 1,5 zł - o cenie decyduje prezes - skoro jesteśmy 4-5 mleczarnie w Polsce ( dzięki naszej wspólnej pracy- spółdzielnia) to nasze oczekiwania też są chyba uzasadnione zeby być w czołówce. - sami radni w prywatnych rozmowach proszą o pomoc - szanuje prezesa ale ostatnie decyzje są nie trafione- nie wiem dlaczego ponoć jak coś postanowi tak musi być i tak np.przejecie Konina z tego co nam wiadomo okazało się wielką kichą - bo zobowiązania przekraczają wartość budynków( takie dostajemy inf.od radnych ale nie mamy to poparte konkretnymi danymi dlatego że są hermetyczni) - przy przejęciu konina sporo dostawców nie chciało do nas przejść i poszła do innych,czyli nie mamy mleka tylko budynki a co nam po starych budynkach - prawdopodobnie konin bedzie musiał zapłacić kare łowiczowi mówi się o ok 16 mln zł , czyli nie konin a my koło - koło nadal ponoć zatrudnia byłego prezesa Konina - dlaczego mamy odejść skoro budujemy od lat zakład i jesteśmy lojalni??? To nie możemy pokazać zdania ze coś jest nie tak???? - aktualne ceny mleka przezutowego( od handlarza) to 1,6 zł a koło też posiłkuje się takimi partiami- czyli płaci komuś wiecej jak współwłaścicielowi. Czy nie lepiej lepiej zapłacić swojemu i wzbudzić produkcje w rodzinnych gospodarstwach??? - teraz trochę hipotetycznie: zakładając że jest szereg złych decyzji i dostawca boi się o swoje gospodarstwo to może zgodnie z umową odejść z dniem 1 stycznia a wypowiedzieć umowę do 30 września. I nawet jeżeli tak zrobi to musi oddać tak zwaną kare lojalnościową ( oryginalny na całą Polskę pomysł naszych radnych szczerze to nawet nie zgodny z uokik) .Ta kara to od 8 - 11 groszy za każdy litr dostarczony w poprzednim roku. Czyli za to że budowałeś z rodzicami zakład 50- 60 lat i od kilku lat okazuje się że możesz to samo mleko sprzedać innej mleczarni za 10- 20 gr wiecej to jak wychodzisz dostajesz za to " nagrodę " w postaci kary za lojalność:-(. - To jest spółdzielnia????? Odpowiedzcie sobie proszę sami czy to jest ok? - ani rada nadzorcza ani prezes nie odpowiedzieli na postulaty protestujących rolników,prosili o spotkanie czyli chcieli dialogu nie rozgłosu -PISANIE ŻE CHOIDZI O STOŁEK PREZESA TO KOMPLETNY ABSURD MAJĄCY NA CELU ODWRÓCENIE UWAGI OD PROBLEMU, A PROBLEM POJAWI SIĘ JAK PODJADĄ NA POWIAT KOLSKI INNE MLECZARNIE I ZASTOSUJĄ WYŻSZE CENY MLEKA TYLKO PO TO ŻEBY POŁOZÝĆ NASZ ZAKŁAD I MIEJSCE PRACY 600 OSÓB . A MOZE TO TAKI SPOSÓB NA KONSOLIDACJE??? BO JAK MOZNA ODEBRAĆ BRAK ZAINTRRESIWANIA ROZMOWAMI?????? - Nie obrażajmy się tutaj tylko rozmawiajmy , tylko do tanga trzeba dwojga. Macie pytania proszę pytajcie.
gość · 16 Kwiecień 2021
Ile lat ma Cieślak? A co kogo to obchodzi? A ile lat ma Kaczyński? Jest tylko 2 lata młodszy od Cieślaka. Skoro starzy mają ustępować młodym to niech też Kaczyński ustąpi na miejsce młodego np Trzaskowskiego albo budki. Ale i oczywiście znikną 13,14 500+ itp. czy Kaczyński przechodził badania psychiatryczne skoro rządzi całym państwem a nie tylko malutką mleczarnią?
Dostawca · 18 Kwiecień 2021
Przecież Prezes to przydupas PISU
Art · 17 Kwiecień 2021
Gołym okiem widać, że Polską rządzą psychole. Ktoś kto zrobił z Maciara ministra obrony, a z Zera ministra sprawiedliwości nie może być normalny
Łukasz · 16 Kwiecień 2021
Tak czytałem to oswiadczenie i to poprzednie Prezesa i jakbym mógł prosić o takie małe wyjaśnienie o co jest ten cały spór bo szczerze trudno się zorientować komuś kompletnie nie popierającemu żadnej ze stron
Polak · 16 Kwiecień 2021
Chodzi o to,że minęło 30 lat od "przemian społecznych" a nadal na stanowiskach siedzą członkowie i dzieci ZSL-owców,którzy budowali dawniej zbrodniczy system wspólnie z PZPR i jeszcze nie siedzą w kryminałach za to.-paniał
Dostawca · 16 Kwiecień 2021
Tu chodzi tylko i wyłącznie o stanowisko. Ktoś robi wszystko aby zmusić Prezesa do rezygnacji i zająć jego miejsce. Jeśli komuś nie odpowiada cena za litr mleka to niech zmieni mleczarnie. Nikt na siłę nie trzyma nikogo. Znam rolników z okolicy którzy odstawiają mleko do innych mleczarni. Prezes sam nic zrobić nie może!! Każdą jego decyzję musi zatwierdzić Rada. A członków Rady wybiera się nie zebraniu ogólnym na które każdy powinien iść. Więc proponuję najpierw zwrócić się do przedstawicieli swoich rejonów i do nich mieć pretensje że zatwierdzają pomysły Prezesa. Popatrzcie ile prestiżowych nagród otrzymało OSM Koło, gdyby Pan Cieślak myślał tylko o sobie i o pieniądzach dla siebie napewno by nie było tyle wyróżnień. A za swoją pracę każdy chce wynagrodzenie. I uważam że Prezes zasługuje na to.
pracownik OSM · 17 Kwiecień 2021
...za pracę każdy chce wynagrodzenie... My pracownicy przerabiamy to mleko i dostajemy w zamian wypłatę...stawki godzinowe wynoszą 13,90...14,10...14,40 brutto, złotych za godzinę...tyle nam płaci pan prezes... Z całym szacunkiem, ale w tym całym łańcuchu....rolnik...mleko....masło...maślanka....ser....my tez jesteśmy ważni. Nie ma mleczarni bez rolnika...mleka, ale nie ma tez bez pracownika, pracownika o którym prezes zapomniał już dawno. Prezes mówi w wywiadach....zrobiłem, wyprodukowałem...taaaaaa....on zrobił...
Monica · 16 Kwiecień 2021
ile cieślak ma lat? ludzie w tym wieku wg mnie powinni przechodzić badania psychiatryczne a po za tym jak taki dziadziuś może jeszcze logicznie myśleć i rządzić?
Gość · 16 Kwiecień 2021
Czasem aż oczy bolą patrzeć, jak się przemęcza, dla naszej spółdzielni, prezes. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie – to wilki!
Kolanin · 16 Kwiecień 2021
Z przykrością się na to wszystko patrzy, OSM Koło straciło dobre imię i renomę. Rolnicy nie poddawajcie się!
Gość · 16 Kwiecień 2021
Dobra, a jakies konkretny? Bez ogólników? Ile płacą za litr mleka i płacili za litr mleka? Jaka jest średnia krajowa? Ile rządaja sobie rolnicy na pokrycie strat i zysk? Jakie mają konkretne pomysły na prace spółdzielni? Bo w temacie nie jestem a z tego pisma nic nie wynika. I kto decyduje o cenie mleka skoro to jest spółdzielnia? Sam prezes czy może jakieś zebranie, rada itp. skoro to spółdzielnia to chyba wszyscy powinni mieć dostęp do informacji bo kosztach, zyskach itp a wszelkie decyzje decyzje podejmowane przez wszystkich zainteresowanych lub ich przedstawicieli. Może zamiast robić protesty albo pisma złożyć się na jakiegoś prawnika, który doradzi. Bo skoro to nie jest prywatna firma a spółdzielnia to muszą istnieć jakieś mechanizmy kontroli przez wszystkich współudziałowcow, żeby np jedna osoba nie doprowadziła zakładu do ruiny albo nie przejęła go sobie na własność.
zok · 16 Kwiecień 2021
wywalic tego pisowskiego pisuara ze stanowiska
obserwator · 16 Kwiecień 2021
No po prostu żenada. Żeby taki stary i przecież zasłużony człowiek nie potrafił z godnością odejść na emeryturę we właściwym czasie. Trzyma się kurczowo stołka, zmienia sympatia polityczne, jak mu plują w twarz to udaje, że to deszcz pada byle tylko jeszcze trochę pobyć prezesem. W końcu wyleci z hukiem i pozostanie tylko niesmak i kupa smrodu.
Obecny · 16 Kwiecień 2021
Jak widać nie ma przyzwolenia na kłamstwo mataczenie...zwłaszcza gdy wypływa ono od góry poza kontrolą za pieniądze członków OSM. Jeszcze bardziej zadbajmy o wspólny interes o godne zarobki dla ludzi,miejsca pracy którym stwarzamy dzięki produkcji mleka! Niech zgodne myślenie wspólny cel panie prezesie w końcu wezmie górę!
Mucua · 16 Kwiecień 2021
Nam zawsze wiatr w oczy powiewa
Dziadek · 16 Kwiecień 2021
Ciekawe czy drogie auto reprezentacyjne Subaru pozwoli drożej spieniężać prezesowi nasze produkty...
Dostawca 2 · 16 Kwiecień 2021
Widzę że nie jest normalnym człowiekiem ten który pisze takie bzdury, tym bardziej nie odnosząc się z szacunkiem do Władz Naszej Spółdzielni. Jak dostawaliśmy najwięcej w okolicy to dobrze i każdy by chciał do nas przejść, a teraz wszyscy tacy spółdzielcy się zrobiliście? Jak tak umiecie liczyć to sprawdźcie cenę mleka w Naszej Spółdzielni od 2008 roku do średniej krajowej i porównajcie czy faktycznie macie tak źle? A nie tworzycie jakieś zazdrosne pisma bez ładu i składu. Jak się właśnie nie potrafi myśleć to się krzyczy tak jak Wy właśnie.
Obserwator · 16 Kwiecień 2021
OTO PRAWDA W PIGUŁCE... Gorzka i może nie do przełknięcia... ROLNICY... bez odwagi nie odnosi się zwycięstwa! Zmieńcie Radę... ZMIEŃCIE PREZESA...
Kamil · 16 Kwiecień 2021
Prezesik robi niezły poPiS
Dostawca · 16 Kwiecień 2021
Brawo!!!! W końcu została powiedziana prawda. Oby Tak dalej, nie można odpuścić
real · 17 Kwiecień 2021
Jak tak można nie doceniać Pana Prezesa . Gdyby nie ON to naszej mleczarni by nie było już dawno. Doceńcie człowieka dopóki robi tyle dobra dla Koła. Opozycjoniści jak zwykle nie doceniają dobra. No przyznajcie się kto chce go zwalić ze stołka. Tylko takiego stratega już nie będzie. Szanujcie więc Prezesa dopóki możecie. Wstyd ze taki prostacki list wystosowaliście.
Miasto Koło
W ostatnim tygodniu odeszli od nas [17-11 - 24-11-2024]
1 godzinę temu 1,728

W ostatnim tygodniu odeszli od nas [17-11 - 24-11-2024]

Wypadki
Wypadł z drogi i uderzył w drzewo. Ratownicy przetransportowali go do szpitala [FOTO]
15 godziny temu 21,729

Wypadł z drogi i uderzył w drzewo. Ratownicy przetransportowali go do szpitala [FOTO]

Miasto Koło
Będą liczyć samochody na wielkopolskich drogach, w tym na A2 i DK92
23 godziny temu 2,654

Będą liczyć samochody na wielkopolskich drogach, w tym na A2 i DK92

Miasto Koło
Kolejne opaski dla kolskich Seniorów
1 dzień temu 5,801

Kolejne opaski dla kolskich Seniorów

Gmina Przedecz
Gmina Przedecz: wykaz nieruchomości przeznaczonej do dzierżawy
1 dzień temu 641

Gmina Przedecz: wykaz nieruchomości przeznaczonej do dzierżawy

Powiat Kolski
Ostrzeżenie meteorologiczne dla powiatu kolskiego: nadchodzą trudne warunki atmosferyczne
1 dzień temu 5,190

Ostrzeżenie meteorologiczne dla powiatu kolskiego: nadchodzą trudne warunki atmosferyczne

R E K L A M A