Ostatnie dwanaście miesięcy minęło głównie pod znakiem pandemii koronawirusa, która po zamrożeniu gospodarki zmusiła wielu przedsiębiorców do szukania nowych sposobów na dotarcie do klientów. Oczywiście najchętniej rozważanym rynkiem stał się w tej sytuacji internet, co sprawiło, że marketerzy działający w świecie WWW stanęli przed znacznie zwiększonym popytem na usługi optymalizacji i pozycjonowania stron. W niniejszym krótkim artykule przeczytamy, jakie są najważniejsze aspekty promocji marki w sieci według specjalistów.
Jak wiemy, pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google pozostaje dziedziną bardzo złożoną, z tego względu laicy często zwyczajnie nie są w stanie zawalczyć o lokaty na stronach SERP bez pomocy agencji internetowego marketingu. Oczywiście istnieją obszary, w których e-przedsiębiorca może poradzić sobie samodzielnie, jednak także w ich przypadku nie możemy mieć pewności wyniku. Marketing treści, czyli regularne publikowanie interesujących artykułów na stronie (jako poradnik lub branżowy blog) oraz poza nią (artykuły sponsorowane), stał się obecnie najważniejszą dziedziną walki o uwagę naszej grupy docelowej.
Bez wątpienia Google jest nastawione na rozpoznawanie atrakcyjnych, unikatowych i angażujących materiałów, dlatego właśnie coraz trudniej zyskać uwagę wyszukiwarki tworząc content słabej jakości. W nadchodzących miesiącach nasze teksty będą sprawdzane pod kątem przekazywanej ekspertyzy, autorytetu na danym polu, a także wiarygodności. Powstał w tym celu specjalny algorytm o akronimie EAT, co oznacza tyle, że wyszukiwarka obiera zdecydowany kurs na premiowanie treści autentycznych i odpowiadających na problemy i potrzeby potencjalnych odbiorców. Jeśli zaś dołączymy do tego jedną z ostatnich aktualizacji o nazwie BERT, przekonamy się, że chodzi także o to, by z jeszcze większą skutecznością odróżnić teksty sztucznie naszpikowane słowami kluczowymi od tych, które określilibyśmy jako naturalne.
Z całą pewnością z content marketingiem możesz spróbować poradzić sobie na własną rękę, o ile tylko masz dużą ilość wolnego czasu i specjalistyczną wiedzę do przekazania. Inaczej jednak sprawa ma się w przypadku projektowania stron i przygotowania strategii mającej zadziałać głównie na określoną grupę odbiorców. Taką grupą są niewątpliwie posiadacze smartfonów i tabletów, którzy już dziś odpowiedzialni są za około 50% haseł lądujących w wyszukiwarce. Google wymaga od każdej pozycjonowanej strony, aby ta dostosowana została także do ekranów o małych rozdzielczościach. Właśnie z tego powodu najlepszym posunięciem będzie zdanie się na doświadczenie web deweloperów z agencji marketingu internetowego. Nie dość, że odpowiednio przygotują serwis do wyświetlania na elektronice przenośnej to jeszcze zadbają o jego funkcjonalność i intuicyjność obsługi, co bez dwóch zdań przełoży się na jej sukces sprzedażowy.