Po wyremontowaniu dworca przyszedł czas na modernizację stacji kolejowej (peronów). Prace od kilku dni ruszyły pełną parą: zdemontowano torowisko i betonowe perony. Jak zmieni się stacja w Kole?
Nasza redakcja postanowiła porozmawiać z Rzecznikiem Prasowym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który przedstawił nam szczegółowe informacje na temat modernizacji stacji kolejowej Koło.
Okazuje się, że kładka betonowa (schody) zostaną zlikwidowane a w ich miejsce powstanie podziemne przejście. Perony zostaną również dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Na stacji Koło powstaną dwa perony, jeden dwukrawędziowy i jeden jednokrawędziowy o długości 400 m i wysokości 76 cm. Będą zaopatrzone w nową nawierzchnię, wiaty peronowe, oświetlenie, małą architekturę. Perony zostaną przystosowane do obsługi osób mających trudności z poruszaniem się. Zlikwidowana zostanie istniejąca kładka nad torami a w to miejsce wybudujemy przejście pod torami, z wyjściami na perony nr 1 i 2 oraz w kierunku ul. Przesmyk. Zakończenie prac zostało zaplanowane na połowę 2019 r. Na stacji będą modernizowane także tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
informuje Zbigniew Wolny
Nie tylko stacja Koło przechodzi remont. Jak wiemy modernizacja sieci kolejowej prowadzona jest na odcinku Poznań - Kutno. Na jakim etapie są prace?
Rozpoczęły się prace torowe na zamkniętym dwutorowym odcinku Konin – Barłogi. Na stacji w Kutnie przebudowywane są perony i układ torowy. Modernizowane jest przejście podziemne. Widać już konstrukcje nowych peronów nr 3 i 4 oraz konstrukcje wiat na peronie nr 4. Prace toczą się również przy i w Lokalnym Centrum Sterowania Kutno.
Na szlaku Krzewie – Kłodawa już wykorzystywany jest nowy tor 1 i kończą się prace w torze 2. Roboty obejmują tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem i obiekty inżynieryjne.
Na stacji Łowicz w miejsce zlikwidowanej kładki nad torami budowane jest przejście podziemne. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wykonawca szykuje wyjścia na peron, do miasta i w stronę budynku dworcowego. Widać także budowę podpór wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo – drogowy na ul. 3 Maja. Poza tym trwają roboty torowe. Kończy się budowa peronu nr 1. Rośnie nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania Łowicz. Zakończono również układanie toru nr 1 na 14 kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin. Na odcinku Bednary – Łowicz wykonawca zakończył wzmacnianie podłoża pod nowe tory. Prowadzone są roboty przy sieci trakcyjnej.
- dodał Rzecznik Prasowy
Zakończenie całej modernizacji zaplanowane jest na koniec 2020 r.