Pochmurno 2.2

Zgłoś komentarz do usunięcia

Zgłoś komentarz do usunięcia

Jeżeli uważasz, że poniższy komentarz powinien zostać usunięty, wypełnij formularz

Bo właśnie taka jest idea tych stref. Żeby zachęcać do ruchu pieszego, rowerowego i komunikacji publicznej (tyczy się większych miast). Miasta są dla ludzi, dla pieszcyh, nie dla samochodów. Samochód generuje najwięcej kosztów zewnętrznych i nie daje nic w zamian - zabiera przestrzeń, hałasuje, truje i smrodzi, odbiera zdrowie, niszczy handel lokalny itd. Europa już dawno to zauważyła a nasze podejście do świętości samochodu tylko pokazuje jak nam do niej daleko. Już nie mówiąc, że większość kolan dojeżdża do pracy autem, rozjeżdzając przy okazji zieleń na osiedlach (bo przecież muszę gdzieś zaparkować) a mieszka od miejsca pracy w promieniu kilkunastominutowego spaceru lub kilkuminutowej jazdy rowerem... Samochód jako forma dojazdu broni się tylko dla mieszkańców najodleglejszych zakątków miasta (bo nie mamy komunikacji publicznej), np. Toruńska za Kolejową, Poniatowskiego-Bogumiła.