Bezchmurnie -0.5

Zgłoś komentarz do usunięcia

Zgłoś komentarz do usunięcia

Jeżeli uważasz, że poniższy komentarz powinien zostać usunięty, wypełnij formularz

No właśnie kto za to odpowiada ? Prześledźmy fakty: ustawa na podstawie, której rada miejska określiła treść deklaracji została uchwalona przez Sejm 1 lipca 2011 r., a weszła w życie 1 stycznia 2012 r. Rada Miejska podjęła uchwałę określającą deklarację 29 sierpnia 2012 r. czyli ponad rok po uchwaleniu przez Sejm ustawy i ponad pół roku po wejściu w życie tej ustawy. Wynika z tego, że rada miejska nie spieszyła się z podjęciem wymaganej przez ustawę uchwały, a podjęła ją wtedy kiedy było to już niezbędne do określenia kryteriów wymaganych w kolejnych uchwałach wynikających z podjętej przez Sejm ustawy o utrzymaniu czystosci i nporządku w gminach. Tylko z danych zawartych w złożonych deklaracjach można przecież zrobić kalkulację ceny odbioru odpadów, która powinna być określona w jednej z kolejnych uchwał rady miejskiej. Wszystkie uchwały rady miejskiej podlegają kontroli prawnej ze strony wojewody i regionalnej izby obrachunkowej, czyli organa nadzoru prawnego nad samorządami miały ponad rok od uchwalenia ustawy i pół roku od jej wejścia w życie czasu na określenie samorządom - wszystkim, nie tylko radzie miejskiej w Kole - reguł podejmowania uchwał wynikających z ustawy. Uchwała rady miejskiej z dnia 29 sierpnia została skierowana do wojewody wielkopolskiego, który nie dopatrzył się w niej żadnych uchybień skoro została ona przez niego opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z 24. 09. 2012 r. pod pozycją 3951 stając się prawem miejscowym, na podstawie którego Urząd Miejski w Kole dopiero wtedy mógł skierować wzór deklaracji do mieszkańców miasta. Natomiast 29 października Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu, czyli 2 miesiące po podjęciu przez radę miejską uchwały i miesiąc po opublikowaniu jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego stwierdziła, że to ona jest organem nadzoru nad uchwałami organów stanowiących gmin wydawanymi na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - tak, tak tej samej uchwalonej przez Sejm 1 lipca 2011 r., a obowiązującej od 1 stycznia 2012 r. O wszczęciu postępowania w odniesieniu do uchwały rady miejskiej określającej wzór deklaracji RIO powiadomiła radę miejską 23 listopada, a o nieważności uchwały stwierdziła na posiedzeniu w dniu 28 listopada. Jednym z głównych powodów stwierdzenia przez RIO nieważności uchwały było to, że została ona podjęta nie według kolejności określonej przez RIO dla uchwał wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Szkoda, że organa nadzorujące gminy w tym zakresie wcześniej, nie ustaliły, który z nich odpowiada za te sprawy. Żeby było śmieszniej w ub. tygodniu minister administracji zarządził, że to wojewodowie, a nie regionalne izby obrachunkowe są organami nadzoru dla uchwał podejmowanych przez gminy na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Dodać też trzeba, że ustawa zobowiązała gminy do podjęcia tych wszystkich uchwał, a jest ich chyba łącznie 6 lub 7 do 31 grudnia 2012 r. Natomiast 12 grudnia 2012 r. Senat RP wystąpił do Sejmu z inicjatywą ustawodawczą zmieniającą ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Proszę sobie samemu odpowiedzieć, jak w takich warunkach prawnych gminy mogą prawidłowo uchwalić wymagane przez ustawę uchwały ? Ktoś w tym kraju powinien zacząć leczyć się na stopy, bo na głowy to już zdecydowanie za późno. Zanim więc się rzuci na kogoś oskarżenie trzeba najpierw przeprowadzić śledztwo, bo inaczej staje się ono pomówieniem. A portal też mógłby się wysilić na odrobinę chociaż rzetelności, a nie gonić za sensacją, której nie ma.