(6)|
Czytano: 7,763 razy |
przeczytasz w ok. 2 min.
Wakacje rozpoczęły się na dobre i większość młodzieży zapomniała o trudach minionego roku szkolnego. Torby z książkami rzucone w kąt, często pozostawione nie rozpakowane w oczekiwaniu na wrzesień. Jednak nie wszyscy myślą tylko o wypoczynku.
Jest grupa chętnych uczniów liceum pod opieką polonistki Pani Haliny Szmydt-Kabacińskiej, którzy w każdy wtorek spotykają się w klasie 104 Liceum Ogólnokształcącego w Kole i doskonalą swój język polski. Celem letniej szkoły jest lepsze poznanie i przygotowanie się do nowej matury 2015r. Tegoroczni uczniowie klas II liceów ogólnokształcących wiosną przyszłego roku - jako pierwsi - będą pisać maturę w nowej formule. Są oni pierwszym rocznikiem uczniów liceów, który uczy się zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego. Jeden z pomysłów nowej matury ustnej zakłada, że każdy uczeń losuje jedno pytanie i ma na jego przygotowanie 15 minut. W tym czasie musi zapoznać się z tekstem kulturowym, literackim, popularnonaukowym lub publicystycznym. Po zapoznaniu się z treścią zadania maturzysta przez 10 minut będzie rozmawiał z komisją o tekście, jego kontekstach, wykonywał będzie polecenia zawarte w zadaniu.
W części pisemnej egzaminu zdający otrzymuje jeden arkusz egzaminacyjny, który składa się z dwóch części:
a) testu sprawdzającego umiejętność wykonywania na tekście nieliterackim operacji dowodzących jego rozumienia na różnych poziomach,
b) części sprawdzającej umiejętność tworzenia wypowiedzi argumentacyjnej (wypracowania).
Rozprawka na poziomie podstawowym sprawdza zarówno umiejętność odbioru, analizy i interpretacji tekstu literackiego, jak i tworzenia własnej wypowiedzi. Aby przygotować tego rodzaju wypowiedź, uczeń musi najpierw rozpoznać sens załączonego do polecenia tekstu, określić jego problematykę, odnaleźć elementy znaczące dla odczytania utworu, następnie wyszukać odpowiednie konteksty przydatne do opracowania zagadnienia.
To właśnie umiejętność pisania rozprawki jest tematem przewodnim wakacyjnych spotkań młodzieży z nauczycielem.
Tegoroczna matura w całej Polsce wypadła źle, co 3 maturzysta nie zadał. W kolskim liceum odsetek uczniów którym się nie powiodło to 3,2 % (na 249 zdających 8 osób nie zdało). Wszyscy maja możliwość poprawy egzaminu maturalnego w sierpniu.
Rozpakowane to przymiotnik, a partykułę \"nie\" z przymiotnikami piszemy łącznie, więc nierozpakowane.
pytajnik ·
17 Lipiec 2014
co to za ładna dziewczyna na zdjęciu? :) zna ktoś?
asad ·
17 Lipiec 2014
tja, LEKCJA NUMER! TEMAT! PUNKT NASTĘPNY.
po co notowac, wziac zeszyt sprzed 20lat bedzie to samo. pseudopolonistka ktora nawet mowiac robi bledy jezykowe. lepiej uczyc sie na pamiec wierszyka, niz poprawnie mowic. dlatego, ja mialem 3 z PL a teraz edytuje teksty copywriterskie do jednej z bardziej liczacych sie gazet. i tak to z kabacina sie wychodzi. ocena NIJAK nie odzwierciedla umiejetnosci, ze wzgledu na BRAK SZACUNKU do niej, nawet nie uzywam polskich znakow.
uytyuyt ·
17 Lipiec 2014
hahahahahha jestem ciekaw czy oni na prawde chca sie uczyc w wakacje, czy kabatowa tak im powiedziala, a oni boja sie jej. co za babsko... znakomita wiekszosc licealistow jej nie cierpi.
gruba333 ·
16 Lipiec 2014
Biedne dzieci:(, w wakacje do szkoły...
Oniegin ·
15 Lipiec 2014
Ciekawe czy cały czas wymaga zeszytu na pamięć ?? Jak tak to powodzenia !!!