Realizowany przez Wyższą Szkołę Kadr Menedżerskich ma na celu przeprowadzenie badań psychologicznych dotyczących problemów występujących u dzieci i młodzieży wśród mieszkańców subregionu konińskiego i wielkopolski. Centrum Badań Psychologicznych Wyższej Szkoły Kadr Menedżerskich prowadzi w tym zakresie badania naukowe i działania związane z upowszechnianiem ich wyników.
Oprócz okresu transformacji gospodarczej regionu, powodującej szerokie zmiany społeczne, obserwujemy potrzebę wprowadzenia programu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli po pandemii. Długotrwała pandemia wymusiła zmianę formy kształcenia dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach oświatowych. Widoczne są tego negatywne skutki. Można zauważyć ogólne pogorszenie się kondycji psychicznej uczniów i przeciążenie nauczycieli, w tym prowadzeniem lekcji zdalnych. Uczniowie są zmęczeni, apatyczni, odizolowani od bezpośrednich kontaktów rówieśniczych. Skutkuje to trudnościami w nauce i powrocie do nauki w murach szkoły, a także wzrostem zachowań ryzykownych czy nadużywaniem korzystania z mediów elektronicznych. Trzeba natychmiast temu przeciwdziałać. Razem ze specjalistami praktykami z zakresu psychologii przygotowaliśmy program wsparcia dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców. Zaplanowany został szereg działań, które mają stanowić kompleksową odpowiedź na współczesne wyzwania związane z istniejącymi problemami psychicznymi dzieci i młodzieży, które występują na terenie subregionu konińskiego i wielkopolski.
Centrum Badań Psychologicznych Wyższej Szkoły Kadr Menedżerskich przeprowadza badania naukowe wśród mieszkańców subregionu konińskiego i całej wielkopolski dotyczące opinii na temat problemów u dzieci i młodzieży.
KWESTIONARIUSZ ANKIETY BADANIA (https://www.survio.com/survey/d/N4N9N2C1L2E1X7J4V)
Konieczność przeprowadzenia badań wiąże się w szczególności z faktem, że w ostatnim czasie pogorszyła się kondycja psychiczna dzieci i młodzieży. Szczególnie zależy nam na określeniu czynników, które mogą mieć związek z powstawaniem problemów występujących u dzieci i młodzieży oraz z zapobieganiem ich występowaniu.