Częściowe zachmurzenie 0.7

Od stycznia 2022 r. Rodzinny Kapitał Opiekuńczy przez iPKO i Inteligo

Autor: Redakcja portalu e-kolo.pl 21 Grudzień 2021 przeczytasz w ok. 2 min.
Od stycznia 2022 r. Rodzinny Kapitał Opiekuńczy przez iPKO i Inteligo
© PKO BP
(0) | Czytano:
2,099 razy | przeczytasz w ok. 2 min.

Od 4 stycznia 2022 r. PKO Bank Polski umożliwi swoim klientom składanie wniosków o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy bezpośrednio przez serwisy bankowości elektronicznej: iPKO oraz Inteligo. „Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o RKO było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów” - podkreśla Iwona Duda, wiceprezes PKO BP, kierująca pracami zarządu.

R E K L A M A
0
Czytano:
2,099 razy
Udostępnij

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy to rządowe wsparcie na drugie i kolejne dziecko w wieku od 12. do końca 35. miesiąca życia. Świadczenie, które wchodzi w życie 1 stycznia 2022 r., będzie przysługiwać bez względu na dochód i będzie wypłacane co miesiąc.

O sposobie wypłaty zdecydują rodzice, deklarując, czy chcą otrzymywać 1000 zł przez 12 miesięcy, czy 500 zł przez 24 miesiące. Łączne wsparcie, które może otrzymać rodzina, to 12 tys. zł na jedno dziecko.

Realizacją Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, czyli przyznaniem i wypłatą świadczenia, zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Od 1 stycznia 2022 r. wnioski w sprawie przyznania świadczenia będzie można wypełnić na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, dokąd klienci PKO BP zostaną przekierowani z serwisu internetowego iPKO lub Inteligo.

Od 4 stycznia 2022 r. klienci będą mogli już składać wnioski bezpośrednio przez oba te serwisy.

„Cieszę się, że po raz kolejny możemy umożliwić naszym klientom załatwianie spraw urzędowych przez bankowość elektroniczną, bo to dla nich wygoda i oszczędność czasu. Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów” - powiedziała wiceprezes Duda.

Klienci PKO BP, na mocy porozumienia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, korzystają z e-usług ZUS już od 5 lat.

PKO BP jako pierwszy umożliwił klientom korzystającym z serwisów bankowości elektronicznej składanie wniosków w programie „Rodzina 500+”. Klienci PKO BP złożyli do tej pory około 2,5 mln wniosków w programie „Rodzina 500+”. Składają również wnioski o „Dobry Start”.

Jak zaznaczyła wiceprezes, „PKO Bank Polski od początku aktywnie uczestniczy w budowie cyfrowego państwa i jest liderem wprowadzania przyjaznych oraz bezpiecznych rozwiązań, które pomagają obywatelom w szybkim i łatwym dostępie do usług e-administracji”.

PKO BP był również pierwszym bankiem, który umożliwił klientom zakładanie Profilu Zaufanego wraz z elektronicznym podpisem, który potwierdza tożsamość w systemach e-administracji. W 2019 roku bank został też pierwszym dostawcą e-Tożsamości.

Dzięki temu klienci zyskali nie tylko możliwość prostszego i wygodniejszego logowania się do systemów administracji, ale też zdalnego załatwiania spraw urzędowych.

Oceń artykuł

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Oddanych głosów: 0
R E K L A M A
R E K L A M A
Komentarze (0)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
Inne
Chciał skoczyć z mostu. Policjanci uratowali życie 27-latka!
6 minuty temu 706

Chciał skoczyć z mostu. Policjanci uratowali życie 27-latka!

Miasto Koło
Pogoda w Kole na najbliższy weekend. Będzie chłodno
1 godzinę temu 249

Pogoda w Kole na najbliższy weekend. Będzie chłodno

Gmina Kłodawa
Jarmark Bożonarodzeniowy w Kłodawie
1 godzinę temu 469

Jarmark Bożonarodzeniowy w Kłodawie

Wydarzenia
Graficzna podróż z Sławomirem Łosowskim z zespołu Kombi: Wernisaż i spotkanie autorskie w Kole
1 godzinę temu 511

Graficzna podróż z Sławomirem Łosowskim z zespołu Kombi: Wernisaż i spotkanie autorskie w Kole

Miasto Koło
Nowe kamery monitoringu w Kole - poprawa bezpieczeństwa dzięki wsparciu zewnętrznemu
20 godziny temu 10,925 1

Nowe kamery monitoringu w Kole - poprawa bezpieczeństwa dzięki wsparciu zewnętrznemu

Gmina Grzegorzew
Sportowcy z Grzegorzewa podsumowują rundę jesienną
20 godziny temu 2,936

Sportowcy z Grzegorzewa podsumowują rundę jesienną

R E K L A M A