Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kole przypomina, iż w związku ze zmianą przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wszyscy pracodawcy (bez względu na ilość zatrudnianych pracowników) zobowiązani są do przesyłania wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej imiennych informacji o wysokości uzyskanego dochodu PIT-11, PIT-8C itp. urzędowi skarbowemu w terminie do 31 stycznia 2019r.
Termin na dostarczenie ww. informacji pracownikom pozostaje bez zmian, czyli do końca lutego roku następującego po roku podatkowym. Jeśli zatrudniona osoba wyrazi zgodę, taka informacja może zostać jej przekazana również w postaci elektronicznej.
Przy wypełnianiu informacji należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe identyfikatory podatkowe, tj. numery PESEL, NIP. W przypadku gdy pracownik jest cudzoziemcem i zamieszkuje na terytorium naszego kraju, również powinien posiadać identyfikator podatkowy PESEL.
Szczegółowe informacje dotyczące elektronicznego przesyłania dokumentów dostępne są na stronach: www.podatki.gov.pl, www.kis.gov.pl .
Pomoc w sprawie procedur elektronicznego składania dokumentów i problemów technicznych można uzyskać kontaktując się telefonicznie od poniedziałku do piątku z Krajową Informacją Skarbową pod numerami telefonów:
lub drogą mailową na adres info.e-deklaracje@mf.gov.pl.