Nauka programowanie, fizyki i chemii oraz bliskie spotkanie z robotami - to tylko kilka atrakcji jakie przyjechały dziś do Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Głębokiem. To wszystko to nagroda w projekcie Szkoła Małego Inżyniera.
Projekt „Szkoła Małego Inżyniera”, to projekt, którego głównym celem jest promocja nauk ścisłych, a zwłaszcza robotyki, automatyki i podstaw programowania wśród uczniów wielkopolskich szkół podstawowych oraz gimnazjów. Projekt realizowany jest wspólnie przez Volkswagen Poznań oraz Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera. Właśnie zakończyło się internetowe głosowanie, które pozwoliło wyłonić trzynastu laureatów. Zwycięskie szkoły otrzymają wyjątkowe zestawy nagród do promocji nauk ścisłych w swoich placówkach. Do udziału w projekcie „Szkoła Małego Inżyniera” zgłosiło się ponad 200 szkół z całej wielkopolski. Od 15 listopada do 20 grudnia internauci za pośrednictwem strony internetowej oddawali swoje głosy na wybrane, zgłoszone wcześniej, placówki oświatowe. Jeden użytkownik mógł oddać jeden głos każdego dnia. O ostatecznym zwycięstwie decydowała liczba zebranych w ten sposób głosów. Każda ze zwycięskich szkół otrzymała niepowtarzalny zestaw nagród, który dostarczy wiedzy, narzędzi oraz pomysłów do promocji nauk ścisłych w swoich placówkach.
W skład każdego z nich wchodzą: zestawy klocków LEGO® MINDSTORMS® EV3 do budowy oraz programowania robotów o wartości 6000 złotych, całodniowy festiwal technologiczny odbywający się w zwycięskiej szkole, pełen niezwykłych pokazów stanowisk edukacyjny oraz warsztatów z zakresu robotyki oraz programowania dla wszystkich uczniów szkoły oraz certyfikowane szkolenie z prowadzenia zajęć z wykorzystaniem klocków LEGO® MINDSTORM EV3 dla dwóch nauczycieli zatrudnionych w szkole.
„Festiwale technologiczne to święto nauki w szkole, składa się z wielu atrakcji – pokazów, warsztatów, wystawy stanowisk edukacyjnych, na których uczniowie zobaczą np. jak działa drukarka 3D, sprawdzą jaka jest siła ich własnych umysłów oraz wezmą udział w zawodach robotów sumo. Na każdej z festiwalowych aktywności uczniowie będą mieli szansę obserwowania, badania, dociekania, odkrywania praw i zależności otaczającego ich świata. - mówi Patrycja Milecka, Prezes Fundacji Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera.
Na zaproszenie kierownik placówki, Katarzyny Górnik odwiedziliśmy Festiwal z naszą kamerą.